استیل, استیل 304, استیل 316

تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ چیست ؟ + [معرفی گرید های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶]

تفاوت استیل 304 با 316

فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ معمولا به علت وجود عنصر مولیبدن در استنلس استیل ۳۱۶ یا (فولاد ۳۱۶) است که استیل ۳۰۴ فاقد آن می باشد. این دو نوع استیل معمولا از لحاظ ظاهری بسیار به همدیگر شبیه می باشند، هر دو آستنیتی، غیر آهنربا و به وسیله عملیات گرمایشی سخت نمی شوند. این دو گرید از لحاظ ترکیب شیمیایی و خاصیت قابل قیاس می باشند. استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ معمولا از مقاومت بسیاری بهره مند می باشند.

تمام فولادها از ترکیب آهن و فولاد ساخته میشود. اما فولاد ضد زنگ همانند استیل ۳۰۴ و استیل ۳۱۶ علاوه بر این ترکیب دارای حاوی مقداری کروم است.  کروم آلیاژی است که به فولاد ضد زنگ مقاومت در برابر خوردگی را می دهد. از بین فولادهای ضدزنگ، استنلس آستنیتی مقاومت خوبی دربرابر خوردگی دارد. منبع

تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در چیست؟

نخست باید بیان نمود که خاصیت مکانیکی هر دو حدودا شبیه هم می باشد  ولی عمده ترین فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در این است که آلیاژ ۳۱۶ دارای نیکل و مولیبدن زیادتری است که این دو عنصر افزایش یافته در آن باعث می شود که استیل ۳۱۶  نسبت به استیل ۳۰۴ اندکی گران بها تر باشد.

 

تفاوت استیل 304 با 316

تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶

گرید ۳۰۴ جزو معیار ۱۸.۸ فولاد زنگ نزن می باشد. این گونه استیل در دامنه وسیعی از فرآورده های در دسترس است و از خصوصیات چشمگیری نظیر شکل دهی و قابلیت جوشکاری برخوردار است و جزء ورق های استیل براق میباشد .

از سویی آلیاژ ۳۱۶ همواره در خیلی از امور صنعتی به کار برده می شود که دربردارنده مواد شیمیایی تحلیل شده و همچنین پیرامون های دارای نمک زیاد همانند نواحی ساحلی و محیط های باز است که در آن نمک های ضد یخ متداولی موجود می باشند. با ملاحظه به خصوصیات غیر واکنشی آن فولاد ضد زنگ ۳۱۶ در تولید لوازم پزشکی جراحی هم مورد استفاده قرار می گیرد. پیکره این استیل از لحاظ استقامت در مقابل فرسودگی مخصوصا در مقابل کلرید و محلول کلر پایدارتر از آلیاژ ۳۰۴ است که این مسئله خود یکی از فاکتور های اصلی گرانتر بودن آن نسبت به استیل ۳۰۴  و از عمده ترین فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ می باشد و این ویژگی گرید ۳۱۶ سبب شده است که برای نواحی که در معرض نمک واقع می شوند مناسب تر باشد.

۳ تفاوت اصلی استیل ۳۱۶ با ۳۰۴

  1. سختی استیل ۳۱۶ بسیار زیاد است و در برابر فرسودگی مقاوم میباشد
  2. در برابر کلرید و محلول کلر پایدارتر از آلیاژ ۳۰۴ است
  3. سرب (مولیبدن) بیشتر در فولاد زنگ نزن ۳۱۶ تاثرات خوبی بر فرم پذیری آن نداشته باشد و از این رو گرید ۳۰۴ بهتراست

 

 

با این وجود برای طرح هایی با اسید های ملایم و یا نواحی که مواد در دسترس نمک واقع نمی شوند و یا مکان هایی که به شکل دهی بالایی نیاز دارند، گرید ۳۰۴ می تواند گزینه مطلوبی باشد. مضمون مولیبدن بیشتر در فولاد زنگ نزن ۳۱۶ می تواند تاثیرات ناخوشایندی بر فرم پذیری آن داشته باشد در این صورت گرید ۳۰۴ گزینه مطلوب تری است. افزون براین در پروژه هایی که کمبود مالی وجود دارد استیل ۳۰۴ به صرفه تر از ۳۱۶ می باشد.

سرانجام در وضعیتی که مواد در زیر آب واقع می شوند یا به صورت مستمر در معرض آب می باشند، یا گروه هایی که دارای سختی بسیاری هستند و هنگامی که پیرامون دارای میزان زیاد عناصر خورنده است آلیاژ ۳۱۶ انتخاب مطلوبی است.

 

جهت استعلام قیمت ورق استیل در تمام گرید های بگیر ، نگیر ، صنعتی و دکوراتیو  بخصوص قیمت استیل ۳۰۴ به صورت کویل یا یا ورق با کارشناسان ما در استیل رزاقی تماس بگیرید

آشنایی با تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

 

این دو از استقامت خیلی مطلوبی در مقابل فرسودگی و زنگ زدگی دارند. همانطور که ذکر شد بارز ترین فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در اضافه نمودن مولیبدن می باشد که ۳۱۶ دارای مولیبدن می باشد. مولیبدن عنصری است که استقامت در مقابل فرسودگی را در پیرامون نمکی یا کلرید بالا می برد.

اقتصادی بودن استنلس استیل ۳۰۴ 

از مشخصه های استیل ۳۰۴ می توان به اقتصادی بودن آن برای بیشتر پیرامون ها اشاره نمود. ولی استقامت آن در مقابل کلرید همانند ۳۱۶ نیست.  استیل ۳۱۶ همانطور که بیان شد از نظر قیمت مقداری گران تر است اما می تواند گزینه مطلوبی برای ساحل ها و جاده های شور باشد.

آشنایی با تفاوت استنلس استیل ۳۰۴ با ۳۱۶

تفاوت استنلس یا همان فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در چیست؟ فولاد ضد زنگ ۳۰۴ شامل  ۱۸ درصد کروم، ۸ درصد نیکل اما ۳۱۶ شامل ۱۶ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن می باشد. مولیبدن به منظور استقامت در مقابل فرسودگی حاصل از کلرید به آن افزوده شده است.

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

به علت تشابه بسیار گرید در راستای تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ با همدیگر ، بازشناسی و تفکیک این دو از روی شکل ظاهری کاری بسیار دشوار است بدین جهت برای تفکیک آن ها از شیوه آنالیز استیل ۳۰۴ و آنالیز استیل ۳۱۶ به وسیله سیستم درصد عناصر استفاده می شود.

از دیگر تفاوت استنلس استیل یا همان فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ می توان به اینکه آلیاژ ۳۱۶ در مقابل ۳۰۴ از خواص مکانیکی مطلوب تر، استقامت به فرسودگی بهتر و پایداری در برابر گرما در دماهای زیاد اشاره نمود.

استیل316

استیل۳۱۶

استیل ۳۰۴ چیست ؟

در راستای فرق استیل نگیر ۳۰۴ با ۳۱۶ باید گفت فولاد ضد زنگ ۳۰۴ متداول ترین آلیاژی است که به علت استقامت بسیار مطلوب در برابر فرسودگی به کار برده می شود. این محصول شامل ۱۶الی ۲۴ درصد کروم تا ۳۵ ٪ نیکل و مقدار اندکی کربن و منگنز می باشد. همانطور که قبلا به آن اشاره شد فرق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ در تلفیقات آنها می باشد.

رایج ترین شکل فولاد ضد زنگ ۳۰۴، ۱۸/۸ می باشد که شامل ۱۸ ٪ کرون و ۸٪ نیکل است.این گونه فولاد برای ساخت وسایل آشپزخانه، مواد غذایی، ساخت و ساز، دکوراسیون و مبلمان اداری به کار برده می شود.

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

فولاد ضد زنگ ۳۰۴

کاربرد استنلس استیل ۳۰۴ چیست ؟

به جرات می توان گفت فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ می تواند کاربردهای بارز هر یک را در صنایع مختلف نمایان سازد. از کاربرد ورق ۳۰۴ می توان ابزار آلات تولید مواد غذایی، وسایل آشپزخانه، محفظه های شیمیایی، مبدل حرارتی، پنل معماری، فنر و اتصالات را نام برد.

فولاد ضد زنگ ۳۱۶ چیست ؟

در خصوص مبحث فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ می توان گفت فولاد ضد زنگ ۳۱۶ / ۳۱۶L  استقامت کششی، استرس، قابلیت فرم پذیری و جوشکاری در درجه حرارت بالا را شامل می شود. استیل ۳۱۶ در مقابل ۳۱۶L از کربن بیشتری برخوردار است.

اگر چه از این لحاظ با یکدیگر فرق دارند ولی از هر لحاظ شبیه به هم می باشند و حتی هزینه هر دو تقریبا یکسان است. هر دو پایدار، مقاوم در مقابل فرسودگی و گزینه مطلوبی برای وضعیت پرفشار هستند. با این وجود ۳۱۶L برای طرح هایی که احتیاج به جوشکاری استنلس استیل بسیار باشد گزینه خوب تری است. چرا که فرسودگی جوش ۳۱۶ در قیاس با ۳۱۶L بیشتر است.

آشنایی با کاربرد استیل ۳۱۶

آشنایی با کاربرد ورق ۳۱۶

آشنایی با کاربرد ورق ۳۱۶

از کاربرد ورق ۳۱۶ می توان به ابزار آلات مهیا سازی مواد غذایی در پیرامون های کلریدی، ابزارآلات آزمایشگاهی، پنل معماری، اتصالات قایق، ظروف شیمیایی، اتصالات ، مبدل گرمایشی و فنر اشاره نمود. برای ابزارآلات محیط باز نظیر ریل ها این فولاد یک ماده بادوام در مقابل فرسودگی است. شایان ذکر است که در صورت مطلوب بود آلیاژ برای پیرامون آن، در دسترس دراز مدت واقع می شود.

انواع گرید های ورق استیل کدامند ؟

انواع گرید های ورق استیل متنوعی موجود می باشند که می توان به ورق استیل۳۰۴، ۳۱۶ ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۲۱، … و ورق استیل ۴۳۰  اشاره نمود. در میان این ورق ها ۳۰۴ و ۳۱۶ از معمول ترین گونه استیل زنگ نزن می باشند که در اکثر پروژه به کار برده می شوند.

 

در کنار مطالبی که در خصوص تفاوت های ورقه های استیل ارائه گشته گفتن این نکته ضروری است که در بسیاری از مواقع نوع ورق  ۳۱۶ برای انواع مصارف صنعتی به کار برده می شود. همچنین مواد شیمیایی پردازش شده و محیط های با مقدار نمک فراوان مانند ساحل است که در آن نمک های ضد یخ فراوانی وجود دارد. بیشترین کاربرد آن به دلیل ویژگی غیر واکنشی که دارد در ساخت وسایل پزشکی همانند جراحی می باشد.

ورق استیل

ورق استیل

موارد مصرف ورق های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ 

با این حال استیل ۳۰۴ نگیر برای پروژه های در کار با اسیدهای ملایم یا مکان های در معرض نمک قرار نگرفته همچنین جاهایی که نیازمند فرم دهی و شکل پذیری بالایی می باشند این نوع گرید انتخاب بسیار مناسبی می باشد. مسلماً محتوای مولیبدن بالا در استیل ۳۱۶ منجر به اثرات نامطلوبی شده بر فرم شکل گیری آن شده در نهایت انتخاب نمودن ورق ۳۰۴ بهتر می باشد.

همچنین برای پروژه هایی با  محدودیت مالی انتخاب ورق استیل ۳۰۴ به صرفه تر می باشد. در آخر می توان گفت که مزیت های ورق استیل ۳۱۶ تنها به موارد فوق ختم نمی شود در مطلب زیر به چندین مورد برتری استفاده آن اشاره نمود

  • * در شرایطی که مواد زیر آب قرار بگیرد
  • * مواد در معرض آب
  • * پروژه های که سختی زیادی دارند
  • * محیط دارای مقداری زیادی عناصر خورنده باشد این ورق انتخاب بهتری بوده و ارزش هزینه ی بالا را دارد.

به طور کلی اگر موارد استفاده ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ را به طور جمع بندی و خلاصه دسته بندی کنیم شامل موارد زیر می باشد. موارد کاربرد فولاد ۳۰۴

موارد کاربرد فولاد ۳۰۴

  • * تجهیزات فرآوری بسته بندی مواد غذایی مانند لبنیات
  • * تجهیزات و وسایل آشپزخانه
  • * پنل های معماری همانند حفاظ ها
  • * مخازن شیمیایی
  • * مبدل های حرارتی
  • * صفحه های جوش داده شده برای معادن
  • * اتصال دهنده ها
  • * حلقه ها

موارد کاربرد فولاد ۳۱۶

  • * تجهیزات آماده سازی مواد غذایی در محیط های آبی و کلرایدی
  • * تجهیزات آزمایشگاهی
  • * پنل های معماری ساحلی
  • * اتصالات قایق
  • * ظروف شیمیایی
  • * مبدل های حرارتی

منبع : nemaenclosures.com

سوالات متداول

تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در چیست؟

نخست باید بیان نمود که خاصیت مکانیکی هر دو حدودا شبیه هم می باشد  ولی عمده ترین فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در این است که آلیاژ ۳۱۶ دارای نیکل و مولیبدن زیادتری است که این دو عنصر افزایش یافته در آن باعث می شود که استیل ۳۱۶  نسبت به استیل ۳۰۴ اندکی گران بها تر باشد.

فولاد ضد زنگ ۳۱۶ چیست ؟

در خصوص مبحث فرق استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ می توان گفت فولاد ضد زنگ ۳۱۶ / ۳۱۶L  استقامت کششی، استرس، قابلیت فرم پذیری و جوشکاری در درجه حرارت بالا را شامل می شود. استیل ۳۱۶ در مقابل ۳۱۶L از کربن بیشتری برخوردار است.

انواع گرید های ورق استیل کدامند ؟

انواع گرید های ورق استیل متنوعی موجود می باشند که می توان به ورق استیل ۳۰۴، ۳۱۶ ۳۰۹، ۳۱۰، ۳۲۱، ۴۳۰ و… اشاره نمود. در میان این ورق ها ۳۰۴ و ۳۱۶ از معمول ترین گونه استیل زنگ نزن می باشند که در اکثر پروژه به کار برده می شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ چیست ؟ + [معرفی گرید های استیل ۳۰۴ و ۳۱۶]

  1. مهدی سلطانی گفت:

    سلام روز خوش من دانشجوی صنعتی هستم برای یک تحقیق با سایت شما آشنا شدم خیلی سایت جامع و دقیقی دارید فقط کاش ویدئوی تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ ترجمه داشت و اینکه یه سوال داشتم ازتون بطور کلی دسته بندی فولادها برا چه اساسی انجام میشه و چند نوع گرید ورق استیل داریم ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ، ممنون از حسن توجه شما، در مورد ویدئوی تفاوت استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ میتونید با مراجعه به صفحه اینستاگرام ما به نشانی razaghisteel فایل ترجمه شده این ویدئو را مشاهده کنید.
      بطور کلی فولادها بر اسا نوع عناصر تشکیل دهنده آنها دسته بندی میشوند .
      انواع گرید های استنلس استیل
      سری ۳۰۰ یا استیل نگیر ( غیر مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم ، نیکل با کربن کمتر از ۱/۰ درصد .
      سری ۴۰۰ یا استیل بگیر ( مغناطیسی ) : آلیاژ آهن ، کروم با کربن کمتر از ۱/۰ درصد .
      سری ۳۰۰ و موارد کاربرد آن
      ۳۰۴ رایجترین گرید استنلس استیل است که همان ۸/۱۸ کلاسیک می باشد .
      ۳۱۶ بعد از ۳۰۴ رایجترین گرید است و در صنایع غذایی و جراحی کاربرد دارد ، به علاوه آلیاژ مولیبدن موجود در آن از فرسایش جلوگیری می کند . همچنین بخاطر مقاومت زیاد در بربر کلر در مقایسه با گرید ۳۰۴ در صنایع دریایی هم بکار می رود .
      سری ۴۰۰ و موارد کاربرد آن
      ۴۱۰ مقاوم در برابر سایش است اما در برابر خوردگی مقاومت کمی دارد .
      ۴۲۰ گرید مخصوص کارد و چنگال ، قابلیت پولیش خوبی دارد .
      ۴۳۰ گرید مخصوص دکوراسیون است به عناون مثال در تزئینات داخلی اتومبیل کاربرد دارد . قابلیت شکل پذیری خوبی در درجه حرارت کم دارد و مقاوم در برابر خوردگی است .

  2. علی شیرازی گفت:

    استنلس استیل ۳۰۴ برای تولید محصولات آشپزخونه بهتره یا ۳۱۶ ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای تولید لوازم آشپزخانه فولادضد زنگ ۳۰۴ رایج‌تر است .

  3. محیا گفت:

    سلام روزتون بخیر
    برای ساخت یک استوانه رفلکتور چه ورقی بهتره و اینکه امکان سفارش این استوانه به خود شما هست ؟!

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وفت بخیر دوست عزیز
      برای ساخت استوانه رفلکتور ورق ۰/۵ بگیر براق روکشدار منساب میباشد ، برای ساخت هم متاسفانه ما نمیسازیم .

  4. میثم نقدعلی گفت:

    برای تولید وسایل آشپزخانه استیل ۳۰۴ بهتره یا ۳۱۶ ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      از کاربرد ورق ۳۰۴ می توان ابزار آلات تولید مواد غذایی، وسایل آشپزخانه، محفظه های شیمیایی، مبدل حرارتی، پنل معماری، فنر و اتصالات را نام برد.

  5. مینا جوادی گفت:

    استیل ۳۱۶ در برابر فرسودگی مقاومتر است یا ۳۰۴ ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل ۳۱۶ بسیار مقاومتر از استیل ۳۰۴ است در برابر فرسودگی .

  6. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای ساخت وسایل آشپزخانه از میشه از استیل ۳۱۶ استفاده کرد؟ در برابر گرما واکنش نشون نمیده؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ورق استیل ۳۱۶ گزینه مناسبی برای ساخت وسایل آشپزخانه میباشد .

  7. علی رضایی گفت:

    مهمترین تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      عمده ترین تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در این است که آلیاژ ۳۱۶ دارای نیکل و مولیبدن زیادتری است که این دو عنصر افزایش یافته در آن باعث می شود که استیل ۳۱۶ نسبت به استیل ۳۰۴ اندکی گران بها تر باشد.

  8. پریسا زارع گفت:

    استیل ۳۰۴ با ۴۳۰ چه تفاوتی با هم دارند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد تفاوت استیل ۳۰۴ و ۴۳۰ در مقاله ای که لینک آن را برایتان میگذاریم بصورت کامل توضیح داده ایم
      https://razaghisteel.com/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84-%d9%86%da%af%db%8c%d8%b1-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%db%8c%d8%a7-%d8%a8%da%af%db%8c%d8%b1/

  9. مهدی یاسر گفت:

    تفاوت استنلس استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

      1. محمد علی گفت:

        سلام برای ساخت خط کش ها از چه نوع استیلی استفاده می شود ممنونم؟؟؟

  10. لاله صبوری گفت:

    قیمت استیل ۳۰۴ کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت انواع ورق استیل با شماره های داخل سایت تماس حاصل فرمایید .

  11. یاوری گفت:

    چجوری میشه استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ از هم تشخیص داد ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ را بصورت کامل در مقاله فوق توضیح داده ایم .

  12. بختیاری گفت:

    قیمت فولاد ضد زنگ ۳۱۶ متری چند

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام قیمت انواع فولاد ضدزنگ لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

  13. قنبری گفت:

    اگر امکان داره جدول آنالیز استیل ۳۰۴ و مقایسه آن با استیل ۳۱۶ را هم در مقالتون بگذارید .

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله حتما بزودی مقاله های موجود در سایت را آپدیت میکنیم .

  14. قبادی گفت:

    ورق استیل ۳۰۴ قیمت کیلویی چنده

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل لطفا با کارشناسان فروش بازرگانی استیل رزاقی تماس حاصل فرمایید . شماره کارشناسان در سایت موجود میباشد .

  15. عقیلی 55 گفت:

    چجوری میشه استیل ۳۰۴ و ۲۰۱ را تشخیص داد

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۲۰۱ در مقالاتی که در سایت قرار داده ایم بصورت کامل توضیح داده ایم .

  16. یاشار همتی گفت:

    فولاد ضد زنگ ۳۱۶ چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد استیل ۳۱۶ در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  17. رضا یلی گفت:

    استیل ۳۰۴ چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلاغم وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله ای که که لینک آن را برایتان میگذاریم در مورد استیل ۳۰۴ بصورت کامل توضیح داده ایم .
      https://razaghisteel.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84-%db%b3%db%b0%db%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

  18. بابی رضایی گفت:

    استیل ۳۰۴ نگیر کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت انواع ورق استیل با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

  19. هاشم بهرامی گفت:

    استیل ۳۰۴ از نظر قیمتی به صرفه تره یا ۳۱۶ ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد برای پروژه هایی با محدودیت مالی انتخاب ورق استیل ۳۰۴ به صرفه تر می باشد.

  20. کامرانی گفت:

    استنلس استیل ۳۰۴ چند دسته میباشد ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      این استیل به سه پروه طبقه بندی میشود : ورق استیل ۳۰۴ براق ، ورق استیل ۳۰۴ خشدار ، ورق استیل ۳۰۴ مات

  21. هدی باقری گفت:

    مشخصات ورق استیل ۳۰۴ چیست

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله ای که لینک آن را برایتان میگداریم در مورد استیل ۳۰۴ بصورت کامل توضیح داده ایم
      https://razaghisteel.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84-%db%b3%db%b0%db%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

  22. غفاری گفت:

    چجوری میشه استیل ۳۰۴ را از ۲۰۱ تشخیص داد

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۲۰۱ در سایت مقالاتی آپلود شده است که بصورت کامل در آن مقاله در این مورد توضیح داده ایم .

  23. بابک همایونی گفت:

    شما همه مدل های استیل ۳۰۴ را موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع ورق استیل ۳۰۴ لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  24. دهقان گفت:

    با سلام واحترام
    برای شرایط دمایی۸۵۰درجه از استیل۳۰۴ استفاده کنیم بهتره یا ۳۱۶؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای دماهای بالا استیل ۳۱۶ مناسبنر است .

  25. همایون رضوی گفت:

    استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ چه تفاوتهایی با هم دارند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد تفاوت استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  26. غفاری گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۰۴ نگیر کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام قیمت انواع ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  27. قاضیانی گفت:

    استیل ۳۰۴ چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله ای که لینک آن را برایتان میگداریم صورت کامل در این مورد توضیح داده ایم
      لینک مقاله :https://razaghisteel.com/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%84-%db%b3%db%b0%db%b4-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%86/

  28. احمد رضا ابراهیمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر عذر میخوام یه دستگاه آسیاب ادویه جات می‌خوام بسازم خواستم ببینم استیل ۳۰۴ واسه مواد غذایی مناسب هست یا ۳۱۶

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل ۳۰۴ برای استفاده مواد غذایی مناسب میباشد .

  29. محمدی گفت:

    ساده ترین راه برای تشخیص استیل ۳۰۴ از ۳۱۶ چه روشیه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد نحوه تشخیص استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  30. علیرضا محبت گفت:

    بیشترین کاربرد ورق استیل ۳۰۴ در چه صنایعی میباشد ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بیشترین کاربرد استنلس استیل ۳۰۴ در تجهیزات فرآوری مواد غذایی و لبنیات به ویژه شیر میباشد .

    2. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر بازرگانی استیل رزاقی فقط در حیطه فروش انواع ورق استیل فعالیت میکند .

  31. محسن طالشی گفت:

    استیل ۳۰۴ نگیر کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل لطفا با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید .

  32. نادری گفت:

    تفاوت استنلس استیل ۳۰۴ با ۳۱۶ از لحاظ ساختاری در چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  33. آزیتا مروتی گفت:

    قیمت استیل ۳۰۴ کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت لطفا با شماره های ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷ تماس بگیرید .

  34. سیتوش خیرخواه گفت:

    قیمت فولاد ضد زنگ ۳۱۶ چند

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  35. حسن گفت:

    سلام.
    آیا جوشکاری این دو استیل به هم کاربرد دارد؟
    و تحقیقاتی انجام گرفته؟
    یا پیشنهادی برای بررسی اتصال این دو فلز به هم دارین و…

    من میخوام برای موضوع پایان نامه تحقیق کنم.

  36. طارمی گفت:

    بطور کلی دسته بندی فولادها برا چه اساسی انجام میشه و چند نوع گرید ورق استیل داریم ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله فوق بصورت کامل در این مورد توضیح داده ایم .

  37. زینعلی گفت:

    استیل ۳۱۶ عرض ۲ موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  38. معین زندی گفت:

    استیل ۳۱۶ کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

  39. مصطفوی گفت:

    استیل ۳۰۴ ارزونتره یا ۳۱۶ ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      از لحاظ قیمت استیل ۳۰۴ اقتصادی تر از استیل ۳۱۶ میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *