استیل, استیل بگیر, استیل نگیر

تفاوت کلی ورق استیل بگیر با ورق استیل نگیر | انواع ورق استیل بگیر و نگیر

تفاوت استیل 304 و 430

تعداد فراوان و بی شماری از ورق استیل بگیر ۴۳۰ و ورق استیل نگیر در دنیا وجود دارند تفاوت استیل بگیر و نگیر که هر کدام با خواص و فرمول شیمیایی ویژه ی خود تولید می شوند. این ورق ها بسته به نوعی خاصیتی که دارند کاربردهای گوناگونی نیز در صنعت دارند. صنعت کاران و افراد خبره با آگاهی کامل این مشخصات از بهترین ها برای استفاده بر می گزینند. با توجه به نوع کارکرد و عملی که آن‌ها که از خود نشان داده دسته بندی و تعریف شده اند. در این متن قصد داشته با توجه به نوع دسته بندی و بیان آن رایج ترین  تفاوت استیل بگیر و نگیر  را به همراه کاربرد و انواع آن مرور نماییم. با ما همراه باشید.

 

استیل بگیر یا نگیر

 

در وبسایت thyssenkrupp اشاره شده است که :

از نظر ظاهری ، هر دو بسیار شبیه به هم هستند و به احتمال زیاد شما نمی توانید فقط با مشاهده آنها تفاوت بین آنها را تشخیص دهید. این ۲ گرید اکثریت زیادی از فولاد ضد زنگ را در استفاده ایجاد می کنند ، اما تفاوت های مشخصی بین آنها وجود دارد که آنها را از یکدیگر جدا می کند.

In appearance, they both look very similar and it is more than likely that you won’t be able to tell the difference between them just by looking at them. These 2 grades make up a large majority of stainless steel in use however there are some marked differences between them that set  them apart from each other.

خرید ورق استیل بگیر |خرید ورق استیل نگیر

+ ارائه لیست قیمت محصولات

سوالاتی درباره تفاوت استیل بگیر و نگیر :

ورق استیل ۳۰۴ نگیر یا ۴۳۰ ضد زنگ بهتر است؟

وقتی نوبت به فولاد ضد زنگ می رسد ، هرچه درجه پایین تر باشد ، بهتر است. رایج ترین و گرانترین عیار فولاد نوع ۳۰۴ است که تقریباً حاوی ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل است. به همین دلیل گریل های گازی استیل ضد زنگ Type 304 از دوام بالاتری برخوردار هستند و بهتر از نوع ۴۳۰ در برابر گرما مقاومت می کنند.

آیا ورق استیل ۴۳۰ ضد زنگ است ؟

نوع ۴۳۰ : این یک فولاد ضد زنگ فریتی کم کربن مغناطیسی است و ۸۳٪ فولاد و ۱۷٪ کروم است. در برابر زنگ زدگی مقاوم است. به طور معمول در سینک ظرفشویی ها و میزهای کم هزینه و همچنین در یخچال ، وسایل و سرخ کن ها (و نه قابلمه های سرخ کن) و همچنین در قطعات تزئینی استفاده می شود.

بالاترین درجه فولاد ضد زنگ چیست؟

نوع ۳۰۴ : مشهورترین گرید نوع ۳۰۴ است که به ترتیب با ترکیب ۱۸/۸ و ۱۸/۱۰ به دلیل ترکیب ۱۸٪ کروم و ۸٪ / ۱۰٪ نیکل نیز شناخته می شود. و دومین فولاد ضد زنگ آستنیتی رایج نوع ۳۱۶ است.

جهت خرید استیل نگیر و خرید استیل بگیر می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما در استیل رزاقی بهره مند شوید

فولاد ضد زنگ

تفاوت استیل بگیر با نگیر

ورق استیل بگیر و نگیر و تفاوت های آن ها

ورق استیل بگیر یا همان فولاد ضدزنگی خاصیت جذب آهن ربا را دارد. برای تولید استیل بگیر چندین شرط باید رعایت شود :

  1. در واقع باید در ساختار استیل آهن موجود باشد، همچنین ساختار کریستالی آن باید فریتیک یا مارتنزیتی باشد. چندین نوع گروه متفاوت از استیل های ضد زنگ با خصوصیات فیزیکی متفاوت در بازار وجود دارند. خصوصیات مغناطیسی استیل ضد زنگ به میزان و نوع عنصر اضافه شده به آلیاژ وابسته می باشد. ساختار استنلس استیل، فریتی و مغناطیسی می باشد. افزودن کروم و کربن منجر به سخت و سفت شدن استیل ها می شوند.
  2. همچنین با افزودن فریتی به استیل مارنزیتی تبدیل شده و گاهاً در تولید کارد و چنگال از آن استفاده می کنند.
  3. اضافه کردن مولیبدن به فولاد ضد زنگ باعث بالا بردن مقاومت آن در برابر خوردگی در محیط های دارای یون کلر می شود و اضافه کردن مقدار مشخصی از نیکل مقاومت در برابر خوردگی را در محیط های خنثی بالا خواهد برد.
  4. همچنین این اضافه کردن کروم به آلیاژ هست که موجب بوجود آمدن فولاد ضد زنگ می شود چون اساسا در مجاورت با هوا کروم اکسید می شود و ورق استیل با لایه ای از اکسید کروم پوشیده خواهد شد.

انواع ورق استیل بگیر

استیل بگیر گونه ای آلیاژ فولادی می باشد که متشکل از آهن، کربن، نیکل، کروم و دیگر آلیاژ ها می باشد. این گونه استیل را می توان به دو طبقه  ۳۰۰ سری و ۲۰۰ سری تسهیم نمود. این نوع استیل سری ۳۰۰ شامل  دست کم ۸ درصد نیکل در صورتی که استیل های بگیر سری ۲۰۰ قسمت هایی از آن ، نیکل را با آلیاژ ها مقرون به صرفه تری نظیر نیتروژن و یا منگنز جانشین می نمایند. این نوع استیل اکثرا به علت استقامت در مقابل فرسودگی و زنگ زدگی معروف شده است به همین علت اکثرا  آن را برای مصارف استنلس استیل به کار می برند. بیشتر از ۷۰ درصد ساخت فولاد را ایجاد می نماید و همچنین یکی از فولاد های زنگ نزن رایج را به کار می برند که معمولا درجه استیل ۳۰۴ بالا ترین گونه مدنظر می باشد.

 

استیل بگیر خوبه یا نگیر

ورق استیل بگیر

انواع ورق استیل بگیر و استیل نگیر بر اساس نوع استنلس استیل قادرند در یک گروه جای بگیرند. مازاد بر ورق استیل ۴۳۰ بگیر که قابلیت مغناطیسی  دارند. بر اساس  ویژگی استیل ۴۳۰ ، استنلس استیل ها را در ۳ دسته ی ورق استیل بگیر طبقه بندی می‌نمایند :

  • ورق های استیل بگیر ضد زنگ فریتیک مانند گرید ۴۰۹، ۴۳۰ و ۴۳۹ که شاخص ترین آن ورق استیل ۴۳۰ است.
  • ورق های استیل بگیر ضد زنگ مارتنزیتی امثال ۴۱۰، ۴۲۰ و ۴۴۰
  • ورق های استیل بگیر ضد زنگ دوتایی مانند ۲۲۵

 

ورق استیل بگیر و نگیر و تفاوت های آن ها

آلیاژ های بسیار متنوعی برای ساخت ورق استیل به کار برده می شوند ولی کلیه آنها در یک طبقه بندی به دو گونه ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر دسته بندی می شوند. اگرچه طبقه بندی ها و فاکتور های متنوع دیگری از آن ها هم در بازار موجود هستند که در قیاس با این دو گروه ورق استیل بگیر و نگیر مصارف کمتری داشته و این ۲ گونه پر استفاده ترین اقسام ورق استیل در حرفه های متنوع می باشند.

تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر را میزان یک ماده استفاده شده در آن مشخص می نماید. ورق استیل نگیر در ساختار خود شامل کروم بسیار زیادی بوده و متقابلا ورق استیل نگیر این ماده را خیلی کمتر در فرمولاسیون خود به کار برده است. از دیگر تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر در مغناطیسی بودن آنها می باشد. نوع بگیر دارای خواص مغناطیسی بوده و به وسیله آهنربا جذب می شود ولی نوع نگیر به وسیله آهنربا جذب نشده و خواص مغناطیسی ندارد.

تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

تفاوت قیمت در استیل بگیر و نگیر :

قیمت ورق استیل بگیر در مقایسه با  قیمت ورق استیل نگیر با اختلاف بسیار ناچیزی بیشتر می باشد. و در دسته بندی کلی ورق های بگیر کاربردی تر می باشند.

در بسیاری مواقع و در جهت مصارف مختلف  انواع ورق استیل ضد زنگ فریتیک بگیر می باشند زیرا در ترکیب شیمیایی آن‌ها مقادیر فراوانی فریت موجود می باشد. لازم به ذکر است که بیان نمود ترکیب فریت از عناصر دیگر و آهن می باشد. در واقع ترکیب ساختار کریستالی فریتیک با آهن سبب تولید ورق های ضد زنگ بگیر فریتی می گردد.
به بیان دیگر ساختار دانه ای یا کریستالی فریتیک به این نوع ورق ها خاصیت مغناطیسی خوبی می دهد. قطعاً ورق های فریتیک به کمک عملیات حرارتی سخت پذیر می شوند همچنین نسبتاً مقاومت بسیار بالایی در مقابل ترک خوردگی و استرس دارند.

قیمت استیل بگیر و نگیر

قیمت استیل بگیر و نگیر

مسلماً تعدادی از ورق های استیل بگیر کشش مغناطیسی ضعیف تری به نسبت استیل معمولی دارند. امروزه گرید ۴۳۰ از جمله ورقه استیل های بگیر پر مصرفی است که و به وفور در بازار عرضه می کنند. همانطور که قبلاً ذکر شده بیشترین کاربرد این محصول در درهای ماشین لباسشویی، سینک، کارد و چنگال، ماشین ظرفشویی و دیگر وسایل آشپزی یافت و استفاده می شوند.
لازم به ذکر است که برای قاب های مانیتور LCD، LED و برای ظروف از گریدهای L410 تولید و استفاده می کنند. این ورق با ضخامت ۲۰۰۰*۱۰۰۰ ضخامت ۵ توانایی شکل پذیری بسیار عالی حتی در دماهای پایین را دارد. این محصول بیشتر از کشورهای روسیه، چین و تایوان وارد می شود.

انواع ورق استیل بگیر

ورق های استیل هر یک اقسام متنوعی دارند، که ورق استیل بگیر هم در ۳ دسته طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

هر کدام از انواع ورق استیل بگیر و نگیر دارای کاربردهای فراوانی است و هر کدام مختص صنایع خاص خود می باشد.

کاربردهای ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر در قیاس با رقیب خویش دارای نرخ های پایین تری به دست کاربران می رسد. اقسام متنوعی از این ورق ها که به آنها اشاره شد هر یک با توجه به خصوصیات و مشخصه هایی که دارند در صنعت های متنوعی کاربرد دارند.

  • از کاربرد ورق استیل بگیر می توان به ساخت قطعات خودرو اشاره نمود.
  • تجهیزات و لوازم فلزی غذا خوری
  • دکل های نفتی و از این قبیل موارد را می توان نام برد.
ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر

ترکیبات شیمیایی

 

Grade
C Si Mn P S N Cr Ni
۳۰۴ نگیر ۰.۰۷ ۱.۰۰ ۲.۰۰ ۰.۰۴۵ ۰.۰۱۵ ۰.۱۰ ۱۷.۵ – ۱۹.۵ ۸.۰ – ۱۰.۵
۴۳۰ بگیر ۰.۰۸ ۱.۰۰ ۱.۰۰ ۰.۰۴۰ ۰.۰۱۵ ۱۶.۰ – ۱۸.۰

ورق استنلس استیل مارتنزیتی

اکثر استنلس استیل مارتنزیتی ، بگیر می باشند اگرچه در ساخت آن آهن موجود باشد فرمولاسیونی بلوری ویژه فولاد های مارتنزیتی می تواند فرو مگنت باشد. همانطور که فولاد زنگ نزن گونه ای از فولاد به شمار می آید به میزان بسیاری آهن در ساختار آن موجود است. این سبب می شود خیلی از استنلس استیل مانزینی خاصیت آهنربایی داشته باشند.

ورق استنلس استیل مارتنزیتی

ورق استنلس استیل مارتنزیتی

آشنایی با استیل فریتی

استنلس استیل فریتی همواره استیل بگیر می باشد چرا که در تلفیق شیمیایی آن مقدار بسیاری فریت موجود است. فریت تلفیقی از آهن و عناصری دیگر می باشد. تلفیق فرمولاسیون کریستالی فریتیک  با آهن سبب می شود که فولاد های ضد زنگ فریتی بگیر شوند. به بیانی دیگر این فرمولاسیون دانه ای آهن همان عاملی است که به فولاد های فریتی خواص مغناطیسی یا آهنربایی می دهد. فولاد های فریتی با بکارگیری کنش های حرارتی و گرمایشی سخت نمی شوند ولی استقامت مطلوبی در مقابل ترک خوردگی و استرس دارند.

استیل فریتی

استیل فریتی

با این وجود بعضی استنلس استیل فریتی امکان دارد جذب مغناطیسی محدود تری در قیاس با کربن استیل عادی داشته باشند. گرید ۴۳۰ از گرید های پر کاربرد استیل بگیر می باشد. این گرید اکثر در لوازم و تجهیزات داخلی من جمله درام های ماشین لباسشویی، کارد و چنگال، سینک های ظرفشویی، پانل های داخلی، ماشین ظرفشویی و دیگر لوازم آشپزخانه یافت می شود. آلیاژ ۴۱۰L  اکثرا برای ظروف ، اتوبوس ها و چارچوب مانیتور LCD به کار برده می شود.

استیل ضد زنگ آستنیتی

استیل ضد زنگ آستنیتی دارای ۱۶ الی  ۲۶٪ کروم و ۳۵ درصد نیکل می باشد. همواره از استقامت بالایی در مقابل خوردگی برخوردار است. این گونه استیل شامل ۰.۰۸٪  کربن می باشد. رایج ترین گونه استیل ضد زنگ آستنیتی  فولاد با گرید ۳۰۴ است که دربردارنده  ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل می باشد. از این نوع استیل همواره در مصارف متنوع نظیر هواپیما، صنایع غذایی و لبنی  استفاده می شود.

استیل ضد زنگ آستنیتی

معرفی انواع ورق استیل بگیر ضد زنگ دوتای

انواع ورق استیل بگیر ضد زنگ دوتایی دارای مخلوط ترکیبی آستینت و فریت می باشند. یکی دیگر از تفاوت استیل بگیر و نگیر  ، مقدار قابل توجهی فریت که خاصیت مغناطیسی داشته به استیل های دوتایی کمک شایانی می کنند.
شایان ذکر است که استیل های آستینت در مقایسه با استیل های فریتی دارای خاصیت مغناطیسی کمتری هستند آستنیتی رایج ترین و پرمصرف ترین استیل های بگیر که در بازار عرضه می شوند که میزان کروم موجودی در آن فراوان بوده و درصدی نیکل هم به آن اضافه می کنند. نیاز به گفتن است که نیکل موجود در ساختار فیزیکی آن استیل را تغییر داده و آن را غیر مغناطیسی می کند.
لازم است بدانید که ساختار کریستالی استیل آستینی از طریق عملیات حرارتی ویژه همچنین از طریق سخت کاری تغییر می یابد. در این حال ممکن که فریت در قسمتی از نقاط تشکیل شده و آن را تا حدودی مغناطیسی نماید.

 

استیل نگیر بهتر است یا بگیر

 

گریدهای ۳۱۶ و ۳۰۴ جزء استیل های آستنیتی بوده که به هنگام خنک شدن، آهن به شکل آستنیتی باقی می مانند. همانطور که در بالا ذکر شده به دلیل وجود آستینت قطعاً به صورت غیر مغناطیسی عمل نمایند. بهتر است بدانید که در ساختار استیل ۳۰۴ مقداری کروم (حداقل ۰۱۸/۰)، نیکل ( ۰۸/۰) همراه با مقدار ناچیزی عناصر دیگر به کار رفته است. این گرید ذکر شده دارای آستینت بوده مسلماً در بعضی قسمت ها به صورت مغناطیسی عمل می کند.

استیل ضد زنگ ۳۱۶ که در ساختار آن از آلیاژ مولیبدن استفاده می کنند همچنین در مقابل میدان مغناطیسی واکنش بسیار ناچیزی از خود نشان می دهد. در صورتی که به فلز غیر مغناطیسی نیاز داشته  از استیل نگیر ۳۱۶ استفاده می کنند.

استیل بگیر ضد زنگ

استیل بگیر ضد زنگ

انواع ورق استیل نگیر یا گروه ورق ۳۰۴ :

ورق استیل نگیر با ۱۲ درصد کروم ، فولاد را تبدیل به یک آلیاژ ضد زنگ به نام ورق استنلس استیل می نماید .در صورتی که کروم استفاده شده در ورق استنلس استیل بالاتر رود خاصیت مغناطیسی فولاد را نیز از دست داده و تبدیل به ورق استیل ۳۰۴ یا همان ورق استیل نگیر می گردد.

 این نوع ورق که به استیل ۳۰۴ معروف است ، به هیچ عنوان آن توسط آهنربا جذب نمی گردد. استنلس استیل در صنایع متفاوتی کاربرد دارد و خصوصیات این نوع ورق ها با کاهش دادن و یا افزایش دادن اجزا تشکیل دهنده آن تغییر کرده و تبدیل به آلیاژ های مختلفی می گردد. یکی دیگر از عنصر هایی  که در تولید این نوع ورق استفاده می شود کربن  است هر چقدر میزان کربن استفاده شده در استیل بیشتر باشد سختی و مقاومت آنها در برابر موارد مختلف افزایش پیدا می‌کند.

 

ورق استیل نگیر ۳۱۶ (۳۱۶ و ۳۱۶L)

این محصول را بیشتر در دو نوع ورق استیل ۳۱۶ (۳۱۶ و ۳۱۶L) تولید می کنند. علل نام‌گذاری ۳۱۶ L آن به دلیل وجود میزان کمتری کربن در مقایسه با ۳۱۶ که در هنگام تولید از آن استفاده می کنند. نکته ی قابل توجهی که همواره باید به آن اشاره کرد حرف L‌ موجود در انتهای ۳۱۶  به کلمه ی Low carbon اشاره می کند. در حالی که هر دوی این ورق ها مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند همچنین با افزایش دما مقاومت آنها بیشتر می گردد. مسلماً در دماهای خیلی بالا منجر به انبساط شده و کشیده می شوند. کاربرد ورق استیل ۳۱۶L سبب شده که از این ورق در صنایع جوشکاری به دلیل مقاومت بالا و عدم پوسیدگی استفاده کنند. برای باز پخت کردن دوباره ای این استیل تا حدودی این خاصیت را تقویت می نماید.

ورق استیل نگیر 316

ورق استیل نگیر ۳۱۶

ورق استیل نگیر ۳۲۱

ساختار اصلی ورق استیل نگیر ۳۲۱ را با افزودن تیتانیوم تولید می کنند. همانند دیگر انواع ورق نگیر مقاومت بالایی در جوشکاری و کاربرد بسیار وسیعی دارند. قابل ذکر است که به علت های گوناگون که در بالا به آن اشاره شده مقاومت بالا در برابر خوردگی، فشار جریان آب شهری در مواجهه با اکسیداسیون ماندگاری بسیار بالایی را از خود نشان می دهند. در حالت استفاده ی متناوب از این محصول مقاومتی تا دمای ۹۰۰ درجه سانتی گراد همچنین در صورت استفاده ی مداوم تا ۹۲۵ درجه سانتی گراد را تحمل می نماید.

ورق استیل نگیر 321

ورق استیل نگیر ۳۲۱

ورق استیل نگیر ۳۰۹S

به دلیل وجود آلیاژی که در ورق استیل نگیر ۳۰۹S وجود داشته سبب استحکام ویژه ای در برابر خوردگی ناشی از دماهای بالا می گردد. مسلماً در صورت استفاده ی متناوب از آن تا دمای ۱۰۳۸ درجه سانتی گراد را تحمل می کند. شایان ذکر است که به دلیل وجود کروم بالا و نیکل پایین در محیط های گوگردی قابلیت توانایی و تحمل دمای ۱۰۰۰ درجه ی سانتی گراد را دارد.

ورق استیل نگیر 309S

ورق استیل نگیر ۳۰۹S

ورق استیل نگیر ۳۱۰S

بیشترین کاربرد این ورق استیل نگیر ۳۱۰S در دماهای بالا می باشد. در صورت استفاده ی متناوب دمای ۱۰۳۵ درجه سانتی گراد و به طور دائم دمای ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد را تحمل می نمایند. نسخه ی ورق  S دار آن در مقایسه با نسخه ی معمولی میزان کربن کمتری دارد. نکته ای که هرگز نباید آن را فراموش کرد که اینکه با افزودن ۲۵ درصد کروم همراه با ۲۰ درصد نیکل به این محصول منجر به مقاومت ویژه ای در برابر خوردگی و اکسیداسیون می گردد.

ورق استیل نگیر 310S

ورق استیل نگیر ۳۱۰S

ورق استیل نگیر ۴۸۴۱

مهم ترین و اولین ویژگی قابل توجهی که در مورد ورق استیل نگیر ۴۸۴۱ باید به آن اشاره نمود این است که برای دماهای بیشتر از ۵۵۰ درجه سانتی گراد تولید شده است. همچنین مقاومت قابل تحسینی در برابر خمش داشته و در دماهای بالاتر بر این میزان افزوده می شود.

ورق استیل نگیر 4841

ورق استیل نگیر ۴۸۴۱

رایج ترین تفاوت ورق استیل بگیر و ورق استیل نگیر

قطعاً تفاوت استیل بگیر و نگیر  به درصد میزان ماده ی به کار رفته در آن‌ها را تعیین می نمایند. در ورق های بگیر میزان کروم به کار رفته در مقایسه با ورق نگیر بیشتر است. در ورق استیل نگیر دارای فلز نیکل هستند که موجب خاصیت غیر مغناطیسی ورق استیل می شود.
بگیر و نگیر بودن این استیل ها به خاصیت مغناطیسی آن‌ها تعبیه می شود. ورق های استیل نگیر خاصیت مغناطیسی نداشته و توسط آهنربا جذب نمی شوند. در نهایت شناخت و آگاهی کامل از انواع ورق های استیل بگیر مهم ترین علل برای انتخاب صنعت کاران بوده و کار را برای آن‌ها آسان نموده همچنین در صنایع مختلف تأثیر گذار می باشد. قطعاً ایمنی بالا و کاهش هزینه ها را برای همگان به ارمغان می آورد.

جهت خرید ورق استیل میتوانید با کارشناسان ما در استیل رزاقی درارتباط بوده و لیست قیمت ورق استیل را به صورت روزانه دریافت نمایید .

منبع : Thyssenkrupp

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تفاوت کلی ورق استیل بگیر با ورق استیل نگیر | انواع ورق استیل بگیر و نگیر

  1. سعید وفایی گفت:

    سلام و ممنون از شما که این اطلاعات ارزشمند را در اختیار عموم قرار میدهید . بخصوص این که منابع اطلاعاتی در مور استیل بگیر و نگیر در سطح اینترنت بسیار محدود میباشد .

    1. با سلام خدمت شما همراه گرامی
      از این که رضایت شما برآورده شده است خوشحالیم . به زودی مقالات و ویدئو های در صنعت استیل نیز به مقالات موجود در وب سایت اضافه میگردد.

  2. محمد جلالی گفت:

    با سلام و وقت بخیر در صورت امکان بفرمایید که آیا ورق استیل نگیر فقط به صورت وارداتی بوده و شرکتهایی که نیازمند خرید این نوع ورق هستند چگونه میتوانند این محصولات را خریداری کند؟

    1. سلام و درود
      جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ورق استیل نگیر و یا قیمت ورق استیل ۴۳۰ بگیر هر گونه اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانید با کارشناسان ما در استیل رزاقی تماس گرفته و با افتخار پاسخگوی تمام سوالات شما خواهیم بود و در ضمن علت بالا بودن تکنولوژی تولیدی این نوع ورق ها اغلب به صورت وارداتی در ایران استفاده می گردد.

  3. مرادی گفت:

    سلام ممنون از سایت جامعتون ، بهترین گرید استیل ضد زنگ آستنیتی چه گریدی میباشد ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر دوست عزیز ، ممنون از توجهتون … رایج ترین گونه استیل ضد زنگ آستنیتی فولاد با گرید ۳۰۴ است که دربردارنده ۱۸٪ کروم و ۸٪ نیکل می باشد.

    2. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر دوست عزیز ، بله ورق استنلس استیل ضد سایش ۳۲۱ به استنلس استیل ۳۰۴ بسیار شبیه بوده ولی حاوی تیتانیوم مازاد، دست کم ۵ برابر کربن موجود در آن می باشد.

      1. Somaye گفت:

        سلام برای قابلمه های استیل بگیر بودن خطر ناک؟

        1. مدیر محتوا گفت:

          سلام وقت بخیر
          لطفا سوال خود را ازتولید کنندگان قابلمه استیل بپرسید.

  4. رحمان رحیمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    استیل های دوفازی بگیر هستند یا نگیر ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ، استیل های دو فاز بگیر هستند چون معمولا دارای دوفاز آستنیت و فریت هستند .

  5. حسن معادی گفت:

    ویدئوی ساخت قاشق و چنگال عالی بود کاش ویدئوهای اینمدلی بیشتر توی سایت بزارید

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ، ممنون از حسن توجه شما چشم حتما ویدئوهای بیشتر از این قبیل در سایت بارگزاری میکنیم .

  6. محمد گفت:

    درود بر شما
    در متن سایت و بخش مقایسه و معرفی استیل ها و در زیر عنوان:
    «تفاوت قیمت در استیل بگیر و نگیر»
    فکر کنم اشتباهی در مورد تفاوت قیمت بگیر و نگیر وجود دارد .
    لطفا بررسی بفرمایید.
    اون طور که نوشتید استیل بگیر گرانتر از استیل نگیر است !!!؟!

  7. دکتر سینا امینی گفت:

    با سلام و احترام به طور کلی ورق استیل ضد زنگ بگیر دارای قابلیت مغناطیسی است. این قابلیت موجب تاثیر گذاشتن بر عملکرد و کاربرد آن می شود. نوع آلیاژهای آن موجب می شود تا فرایند ساخت و جوشکاری قطعه پیچیده تر شود. در ضمن رفتار جریان الکتریکی را حت تاثیر قرار می دهد.

  8. حسین یعقوبی گفت:

    استیل نگیر چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله فوق بصورت کامل در مورد استیل نگیر صحبت کرده ایم .

  9. احسان عراقی گفت:

    استیل بگیر چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دئست عزیز
      در مقاله فوق بصورت کامل در مورد استیل بگیر توضیح داده ایم .

  10. نعیم هادیان گفت:

    استیل نگیر قیمت کیلویی چند ؟

  11. مسعود حسنی گفت:

    استیل بگیر یعنی چی ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ورق استیل بگیر به فولاد ضدزنگی میگویند که خاصیت جذب آهن ربایی دارد.

  12. پریا موسوی گفت:

    استیل بگیر زنگ میزنه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر استیل بگیر زنگ نمیزنه.

  13. عباس کیایی گفت:

    برای خرید استیل بگیر بصورت کیلویی چجوری میتونم اقدام کنم ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام و خرید انواع استیل بگیر لطفا با کارشناسان فروش بازرگانی استیل رزاقی تماس بگیرید .شماره های تماس : ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷

  14. نریمان حسنی گفت:

    استیل بگیر از چه آلیاژهایی تولید میشه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد استیل بگیر گونه ای آلیاژ فولادی می باشد که متشکل از آهن، کربن، نیکل، کروم و دیگر آلیاژ ها می باشد.

  15. طراوت محمدیان گفت:

    ورق ۳۲۱ جز استیل نگیر محسوب میشه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله استیل ۳۲۱ جز استیل های نگیر میباشد .

  16. هادی کاظمی گفت:

    استیل نگیر ضایعات موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر متاسفانه فیلد کاریه ما در راستای فروش ضایعات نیست .

  17. مریم باقری گفت:

    استیل بگیر خوبه یا نگیر ?

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در جواب به سوال استیل بگیر خوبه یا نگیر در مقاله فوق بصورت کامل در مورد کابردهای هرکدام توضیح داده ایم .

  18. نادر مرادی گفت:

    برای کارهای ساختمانی استیل نگیر بهتر است یا بگیر ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد تفاوت استیل نگیر و بگیر بصورت کامل در مقاله فوق توضیح داده ایم شما میتوانید با مطالعه مقاله با توجه به کارایی آنها متوجه شوید که برای کار شما استیل نگیر بهتر است یا بگیر .

  19. طاها غفاری گفت:

    استیل نگیر به انگلیسی چی میشه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      واژه استیل نگیر به انگلیسی همان استیل ۳۰۴ میباشد .

  20. شاهرخ هادیان گفت:

    برای ظروف غذاخوری استیل بگیر خوبه یا نگیر ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل بگیر گزینه مناسبی میباشد .

  21. تهرانی گفت:

    برای ساخت قطعات خودرو استیل بگیر یا نگیر خوبه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد یکی از کاربردهای ورق استیل بگیر ساخت قطعات خودرو میباشد .

  22. طلا جوادی گفت:

    استیل بگیر چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله فوق بصورت کامل در این مورد توضیح داده ایم .

  23. سورانی گفت:

    استیل نگیر قیمت کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  24. مانیا کیهانی گفت:

    آیا استیل بگیر زنگ میزند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل گونه ای فولاد است که به نام ضد زنگ که برعکس فولادهای عادی در برابر هوا و نم، زنگ نمی زنند.

  25. باقری گفت:

    استیل بگیر یعنی چی ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد استیل بگیر در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  26. یلان گفت:

    برای تولید ظروف غذاخوری استیل نگیر بهتر است یا بگیر ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل بگیر برای این کار مناسب تر میباشد .

  27. محبی گفت:

    استیل نگیر ضایعات کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت ضایعات استیل نگیر میتوانید با سرچ در گوگل فروشندگان ضایعات را پیدا کنید .

  28. سارینا ملکی گفت:

    استیل نگیر چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مقاله فوق در این مورد بصورت کامل توضیح داده ایم .

  29. امید زندی گفت:

    با توجه به منابع اطلاعاتی در مور استیل بگیر و نگیر که در سطح اینترنت بسیار محدود میباشد خواستم از شما که این اطلاعات ارزشمند را در اختیار عموم قرار میدهید تشکر کنم

    1. مدیر محتوا گفت:

      ممنون از لطف و محبت شما نسبت به استیل رزاقی

  30. احسانی گفت:

    استیل بگیر خرید آنلاین امکان پذیر هست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بدلیل نوسانات قیمت دلار برای خرید و استعلام قیمت ورق استیل لطفا با کارشناسان بازرگانی استیل رزاقی تماس حاصل فرمایید .
      شماره های تماس ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷

  31. محبی گفت:

    استیل ۴۱۰ نگیره یا بگیر ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل ۴۱۰ جز دسته بگیر میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *