استیل

کاربرد استیل در صنایع مختلف (معماری،پزشکی، دارو سازی و غیره)

کاربردهای استیل در صنایع

استیل به عنوان یکی از آلیاژهای مهم فولادی کاربردهای گسترده ای در صنایع مختلف دارد. انواع مختلفی از آن به عنوان کاربری ترین محصول در صنایع مختلف بخش عظیمی از فعالیت های مختلف را به خود اختصاص داده است. این فولاد در بیش از ۱۵۰ گرید آلیاژی و به شکل های متنوعی همانند لوله، ورق، تولید و در بازار جهانی عرضه می گردد. امروزه شرکت های تولید کننده بسیار بزرگی برای تولید این نوع فولاد ضد زنگ وجود دارد. از این رو در حال حاضر رقابت بسیار سنگینی بین کشورهای صنعتی برای تولید بهترین نوع استیل درجه یک در بازار وجود دارد که هر کدام براساس استانداردهای خود اقدام به تولید آن می کنند.

ورق استیل

ورق استیل

کاربرد استنلس استیل به عنوان یکی از آلیاژهای مهم فولاد، در حوزه های مختلف غیرقابل چشم پوشی است. از یک زیپ کوچک تا بزرگترین آسمان خراش‌ها ، فولاد زنگ نزن اساس زندگی مدرن انسان‌ها شده است. این فولاد در بیش از ۱۵۰ گرید آلیاژی و در مقاطع مختلف از جمله ورق، لوله و میلگرد ساخته می‌شود.  منبع

آیا می دانید کاربرد استیل در صنایع مختلف چگونه است؟

طبق استانداردهای جهانی استیل آلیاژی است که از ترکیبات مختلفی مانند آهن، کربن، منگنز، گوگرد، فسفر، سیلیکون، کروم و نیکل ساخته می شود. ویژگی ها و مشخصه های گوناگونی که موجبات استفاده روز افزون این استیل را فراهم آورده عبارت اند از: مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، هزینه ی نگهداری پایین، استحکام بالا و ….

استنلس استیل ماده ای تطبیق پذیر است. در ابتدا از این فلز در تولید و ساخت کارد و چنگال استفاده می شد. اما با گذشت زمان و به علل مختلف مانند خاصیت ضد زنگی و ضد خوردگی جای خود را در صنایع مختلف باز کرد. امروزه استیل به صورت های گوناگونی نقش خود را در زندگی ما نشان می دهد و هر روزه استفاده های متنوع و گوناگونی برای کاربری در صنایع مختلف در اختیار کاربرانش قرار می دهد. از آنجایی که این محصول از لحاظ تعمیر و نگهداری هزینه هایی بسیار پایین و مقرون به صرفه ای دارد در نتیجه صنایع مختلفی همچون صنعت ساخت و تولید لوله و شیر آلات از انواع متنوعی از آن در تولیدات خود استفاده می کنند.

دسته بندی لوله های استنلس استیل کار بسیار سختی است و معمولاً آن‌ها را براساس کارکرد دسته بندی می نمایند. به همین اساس لوله استنلس استیل براساس نوع و درجه دسته بندی می شود.

از دیگر کاربردهای استیل اصل و ضد زنگ را می توان در طیف گسترده ای از صنایع مختلف اعم از ساخت و ساز، اتومبیل سازی و صنایع حمل و نقل، صنایع پزشکی و دارو سازی، صنایع سنگین، صنایع غذایی، آشپزخانه و تولید برق مشاهده نمود. از این رو می توان گفت این محصول بخش بسیار بزرگی از تولیدات استیل در جهان را به خود اختصاص داده است.

کاربرد استیل در معماری و ساخت و ساز

استیل

استیل

برای اولین بار در سال های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی کاربردهای استیل در معماری و ساخت و ساز مشاهده شد. امروزه به علل مختلف همانند خواص مکانیکی و ظاهر زیبا از آن برای نمای بیرونی و دکوراسیون ساختمان ها استفاده می کنند. در سال های اخیر در ساختمان های مدرن و پیشرفته از استنلس استیل در طراحی، ساخت نمای بیرونی و سقف پوش استفاده می کنند. زیرا به دلیل اینکه مقاومت این مواد نسبت به خوردگی زیاد بوده و طول ماندگاری آن‌ها بالا می باشد. استنلس استیل زنگ نمی زند از این رو استفاده از آن در محیط های گوناگون به جای دیگر پوشاننده ها ساختمان بسیار مقرون به صرفه می باشد.

کاربرد استیل در اتومبیل سازی و صنایع حمل و نقل

کاربردهای استیل در اتومبیل سازی و صنایع حمل و نقل برای اولین بار توسط شرکت فورد به کار گرفته شد. امروزه با پیشرفت روز به روز تکنولوژی استفاده از استیل در ساخت و تولید قطعات مختلف خودرو (مانند اگزوزها و …) روبه رشد می باشد. با توجه به گسترش نگرانی های زیست محیطی و تصویب قوانین جهانی، تولید کنندگان به استفاده از استیل برای ساخت و تولید سایر بخش های دیگر خودرو ترغیب شده اند. استیل در مقاطع و آلیاژهای مختلف در صنعت خودرو سازی قرار می گیرد.

کاربرد استیل در صنایع پزشکی و دارو سازی

استیل

استیل

از مهم ترین مزیت های کاربردهای استیل در صنایع پزشکی و داروسازی که می توان بیان نمود این است که قابلیت استریل بوده و مقاومت بالایی در مقابل خوردگی دارد. کاربرد استیل برای استفاده در محیط های پزشکی فوق العاده می باشد. در ساخت وسایل جراحی، دندان پزشکی، ظروف و میزهای مربوط به عمل جراحی، ساخت مفاصل مصنوعی و دیگر تجهیزات پزشکی به کار گرفته می شود. همچنین در پلنت های دارو سازی تمامی تجهیزات مورد استفاده از جمله لوله ها، مخازن نگه دارنده و … از جنس استیل می باشند.

کاربرد استیل در صنایع سنگین

از جمله بارزترین کاربردهای استیل در صنایع سنگین دیده می شود عبارت‌اند از ذخیره مواد و انرژی، لوله و اتصالات، شیرآلات و …

در صنایع نفت و گاز معمولاً دمای کاری بسیار بالا می باشد همچنین مواد شیمیایی خورنده و آلوده به وفور وجود دارند به همین دلیل برای ساخت تجهیزات این صنایع از گریدهای بسیار متنوعی استفاده می کنند. استحکام بالا، مقاومت به خوردگی و وزن مناسب این فلز را برای ساخت سکوهای نفتی درون دریایی ایده آل نموده است. همچنین از آن در صنایع انرژی مانند انرژی خورشیدی، زمین، گرمایی، بادی و آبی به کار می برند.

کاربرد استیل در آشپزخانه

از جمله کاربردهای استیل در آشپزخانه می توان اشاره کرد به قاشق، کارد، سینک ظرفشویی و چنگال و بدنه برخی از لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و… علاوه بر این از جمله کاربردهای استیل برای دسته بندی مواد غذایی، لبنی و شیرینی پزی استفاده می شود. به راحتی می توان ادعا کرد که استیل به عنوان یکی از پرکاربرد ترین فلزات در جهان معرفی شده است.

آشپزخانه استیل

آشپزخانه استیل

کاربرد استیل در تولید برق

کاربردهای استیل در تولید برق به مثابه سایر صنایع بسیار گستره است. این آلیاژ مقاوم و محکم در بیشتر قطعات توربین های بخاری و گازی برق مورد استفاده قرار می گیرد. در نیروگاه های هسته ای تولید برق به میزان زیادی از استنلس استیل استفاده می شود. همچنین از این آلیاژ برای جدا کردن گوگرد از جریان‌های عبوری برق استفاده می کنند.

در نهایت ورقه های استیل در جنس های دیگر ساخته و استفاده می شوند که هر کدام کارایی هایی مختلفی در صنایع گوناگون دارند. در بازار عرضه و تقاضای امروز در مورد مبحث کاربردهای استیل، کیفیت مناسب و قیمت حرف اول را می زند. تولید کنندگان با اضافه کردن کروم به این محصول خاصیت ضد زنگ بودن آن را افزایش داده و از این رو کیفیت افزایش می یابد. شاید در آینده ی نزدیک ارتقاء سطح کیفیت این محصول بازار پسند آن را به عنوان جایگزین مناسبی برای ورقه های کامپوزیت تبدیل کند

ورق های استیل که اساس آن آهن است و حداقل شامل ۲٪ کربن است. این محصولات ورق هایی با مشخصه فلز استیل است که دارای خصوصیاتی نظیر درخشندگی، زیبایی، رویه صاف، فقدان زنگ زدگی و فرسودگی است. ساخت این فرآورده ها در سایز و ابعاد متنوع و قطعات به شکل مربع یا مستطیل انجام می شوند و در نتیجه به شکل رول یا شیت به بازار ارائه می گردد.

تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

تفاوت ورق استیل بگیر و نگیر

ورق های استیل یک رویه وسیع فلزی است که در پروسه های صنعتی به شکل تخت، صاف با ضخامت مشخص و از آلیاژ استیل تولید می شود. اقسام این ورق ها برای تولید ساختار های فلزی گوناگون در صنایع به کار می روند. قطر این محصولات فلزی خیلی اندک است و اغلب به شکل کویل هم ساخته می شوند. آن گروه از ورق های استیل که قطر آن ها حداکثر ۶ میلی متر است همواره برای ساخت صفحه های استیل به کار برده می شوند.

ورق های استیل متریالی منحصر به فرد برای ساخت فراورده های آلیاژی ضد زنگ

استیل یا فولاد َد زنگ مطلوب ترین آلیاژ برای ساخت ورق های استیل است که در پایان منتهی به ساخت فراورده های گوناگون در صنایع می شود. کم و بیش کلیه فراورده های فلزی از صنف استیل که در بازار رؤیت می شوند همانند اتصالات فولادی، مخزن ها، ظروف بسته بندی، تولید مخزن های فراوری و محافظت مواد غذایی در کارخانه های تهیه مواد غذایی و بهداشتی و ساختار های فولادی تماماً از اقسام این ورق ها تولید می شوند. از این محصولات برای تولید بعضی از ابزار آلات صنایع داروسازی، ساخت فرآورده های غذایی، صنایع نفت، پتروشیمی و گاز، نقشه های تأسیساتی و معماری، تولید تانک ها و مخزن های سوختی و شیمیایی و … نیز به کار برده می شود. این ورق ها در انواع مدل و سایز متعدد ساخته شده و دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند.

انواع ورق های استیل و کاربرد آن‌ها

کم و بیش به شمار معیار هایی که برای تولید و تلفیقات به کار رفته در ساخت ورق های استیل وجود دارد اقسام گوناگونی از طبقه بندی ها هم برای آن تشریح شده است. شمار طبقه بندی های این محصول به اندازه ای زیاد است که برخی اوقات فقط با تحول درصدی یک ماده می توان چندین گونه از این محصول را وارد بازار نموده و برای هرکدام کارت شناسایی خاصی هم صادر نمود.

ورق استیل

ورق استیل

در این قسمت قصد داریم یکی از رایج ترین بسته بندی های ورق های استیل که بر اساس معیار های ASTM تشریح می شود را با هم مطالعه نماییم. این گونه از فرآورده ها کاربردی ترین آن ها بوده و همچنین تلفیقات آن هم به شکل کاملاً ایده آل مد نظر قرار می دهند.

ورق استیل سری ۲۰۰

از متریال اصلی ایجاد کننده سری ۲۰۰ می توان به کروم، نیکل و منگنز اشاره نمود. سری ۲۰۰ شامل ورق استیل ۲۰۱ و ۲۰۲ می باشد.

گردآورنده گروه فلز تا حد امکان از واردات و ارائه استیل ۲۰۱ به بازار اجتناب می نمایند. در بعضی موارد دیده شده که برخی فروشنده های منفعت طلب ورق استیل ۲۰۱ را به جای ۳۰۴ به مشتری ارائه می دهند که این مسئله با آنکه امکان دارد در کوتاه مدت مهم نباشد اما در دراز مدت حتماً صدماتی را به دنبال خواهد داشت. به علت شباهت های این دو فراورده باعث شده که سازندگان به هدف پایین آوردن هزینه ها، حفظ بعضی فواید و در حین حال بدون اینکه روی شکل اثر گذاشته شود، اهتمام به ساخت این آلیاژ نمایند که اگرچه این مسئله سبب شده دست فروشندگان خائن باز باشد و بعضی از آن‌ها آلیاژ ۲۰۱ را به جای ۳۰۴ و مسلماً معادل قیمت استیل ۳۰۴ به خریدار ارائه می نمایند.

ورق استیل سری ۳۰۰

  • ورق استیل ۳۰۱: این محصول بسیار منعطف پذیر و توانایی فرم دهی زیادی دارد. توانایی جوشکاری مطلوب و استقامت سایشی بالا من جمله از عمده ترین ویژگی ورق های استیل این نوع می باشد.
  • ورق استیل ۳۰۲: استقامت به زنگ زدگی مساوی با ۳۰۴ داشته و مسلماً به علت اندکی کربن اضافی استقامت بیشتری دارد.
  • آلیاژ ۳۰۳: فرم پذیری مطلوبی نسبت به آلیاژ ۳۰۴ به علت وجود گوگرد و فسفر اضافی دارد.
  • آلیاژ ۳۰۴: متداولترین گونه ورق های استیل ضد زنگ می باشد که اسم کلاسیک این محصول ورق استیل ۱۸/۸ می باشد. این شماره های به ترتیب نشانگر درصد کروم و نیکل می باشد.
  • آلیاژ ۳۰۹: از لحاظ استقامت دمایی مطلوب تر از ۳۰۴ کار می کند.
  • آلیاژ ۳۱۶: پس از آلیاژ ۳۰۴ این نوع ورق بیشترین مصارف را در صنایع گوناگون به خود اختصاص داده است. به علت به کارگیری مولیبدن برای استعمال در صنایع غذایی و محصولات دارویی کاربرد داشته و حداقل مقدار آلودگی فلزی از آن ورق استیل ۳۱۶ می باشد.
  • ورق استیل ۳۱۷: از ویژگی ورق های استیل این سری می توان به علت دارا بودن میزان چشمگیری مولیبدن استقامت بسیار زیادی در مقابل هجوم مواد شیمیایی دارد. در این گروه راندمان ورق استیل ۳۱۷ از ۳۰۴ هم مطلوب تر است. استقامت کششی زیاد، تاب تنش مطلوب و توانایی خزش مورد تأیید از دیگر ویژگی های این نوع محصول می باشد.
  • ورق استیل ۳۲۱: همانند ۳۰۴ در زمان جوشکاری ریسک پوسیدگی جوش به علت اضافه نمودن تیتانیوم در آن خیلی کم است.

ورق استیل سری ۴۰۰

  • ورق استیل ۴۰۵: دارای تلفیقات ویژه جوشکاری می باشد.
  • آلیاژ ۴۰۸: با وجود ۱۱٪ کروم و ۸٪ نیکل استقامت بالایی در مقابل دمای زیاد داشته ولی در مقابل زنگ زدگی ضعیف کار می کند.
  • ورق استیل ۴۰۹: این ورق جز ارزان ترین ورق های استیل بوده که اکثراً برای اگزوز خودرو استفاده می شود.
  • آلیاژ ۴۱۰: دارای میزان چشمگیری آهن بوده و در مقابل اصطکاک و زنگ زدگی خیلی مقاوم است.
  • آلیاژ ۴۱۶: به علت دارا بودن گوگرد اضافه فرم پذیری و ماشین کاری زیادی دارد.
  • ورق استیل ۴۲۰: برای تولید اقسام کارد و چنگال مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ورق استیل ۴۳۰: از این محصول برای تولید مواد زینتی استفاده می شود. به علت فرم پذیری مطلوب تزئینات خودرو ها را با به کارگیری از این ورق مهیا می سازند.
  • ورق استیل ۴۴۰: معمولاً این محصول با دمای بسیار زیاد ساخته می شود. در صنایع تولید کارد و چنگال به علت وجود کربن زیاد استفاده می شود.
  • آلیاژ ۴۴۶: برای فعالیت در دمای بسیار زیاد مطلوب است.

ورق استیل سری ۵۰۰

به علت دارا بودن مقدار زیاد کروم در مقابل دمای زیاد استقامت خیلی بالایی دارند.

ورق استیل سری ۶۰۰

این ورق های استیل دارای اقسام مختلف از جمله آلیاژ ۶۰۱ تا ۶۰۴، آلیاژ ۶۱۰ تا ۶۱۳، ۶۱۴ الی ۶۱۹، آلیاژ ۶۳۰ الی ۶۳۵، ۶۵۰ الی ۶۵۳ و ورق استیل ۶۶۰ الی ۶۶۵ می باشد که طبقه بندی این گروه با ملاحظه به آلیاژ های استفاده شده در آن‌ها است.

ورق های استیل یکی از فرآورده های فولادی به شمار می آید که به دلیل آلیاژ منحصر به فرد خود دارای خاصیت مکانیکی متمایزی در رابطه با فولاد است. این گونه ورق ها به علت استقامت بالایی که در وضعیت زنگ زدگی از خود بروز می دهد در صناعت گوناگون از معروفیت زیادی بهره مند است.

استنلس استیل

استنلس استیل

در میان  انواع بسیار زیادی از فرآورده های فولادی بی شک این محصول را می توان یکی از کاربردی ترین آن ها دانست. صنف این ورق ها آلیاژ ویژه ای از فولاد معرفی می شود که دربردارنده میزان درصد بالایی آهن و بیشتر از ۱/۲ درصد کربن است. فرق این محصول با اقسام مختلف دیگر آن  به علت وجود میزان کروم و نیکل در تلفیق آلیاژ آن است که این مسئله سبب بی کنش شدن این فلز می شود و استقامت آن در برابر زنگ زدگی را زیاد می کند. و هم اینکه با اضافه نمودن مولیبدن به تلفیق ورق های استیل استقامت آن در برابر زنگ زدگی متأثر از اسیدهای کاهنده را بالا می برد. این فراورده ها ورقی از برش های فلزی می باشد که از فلز ناب استیل با تلفیق دیگر عناصر تولید شده است. این محصولات در آلیاژ ها و استعمال های متنوعی ساخته و ارائه می شوند. در یک طبقه بندی جامع این ورق ها به ۲ گروه شامل استیل بگیر و استیل نگیر تسهیم می شوند‌. با ما باشید تا بیشتر با این ورق ها  و کاربرد های آن آشنا شوید.

کاربرد و مزیت به کارگیری ورق های استیل

تحول درصد مولیبدن و کروم حاضر در آلیاژ ورق های استیل هم سبب تحول در قیمت این محصول شده و هم اینکه سبب بالا رفتن تنوع استعمال این محصول در قسمت های گوناگون صنایع می شود.

استیل نسوز

استیل نسوز

  • در تولید قسمت های خیلی زیادی از وسایل خانگی، وسایل آشپزخانه، ظرف و ظروف و حتی برای تولید قابلمه های استیل که خواص عمده آن ضد خوردگی آن است از این فراورده استفاده می شود.
  • یکی از کاربردهای ورق های استیل می توان به تولید بعضی از وسایل پزشکی نیز اشاره نمود.
  • در کمپانی های مختلف، آزمایشگاه ها و کلیه جایگاه هایی که با اقسام اسید و مواد خورنده سر و کار دارند این ورق های بدون شک یکی از مطلوب ترین انتخاب ها برای تولید ماشین آلات صنعتی و تجهیزات آزمایشگاهی خواهد بود.
  • از انواع این فرآورده برای استعمال در ابزارآلات کشتیرانی، شیمیایی، تولید درب و سقف سرویس بهداشتی موجود در قطار، آسانسور و برخی یخچال های سیار و… می توان به کار برد.
  • از دیگر کاربرد های ورق های استیل می توان سخت بناهای درونی و بیرونی منازل را نام برد که دارای اهمیت است.
  • از این محصولات در ساخت صنایع غذایی نیز استفاده می شود.
  • در مجموع از این ورق ها در کلیه صنایع پتروشیمی و ابزارآلات بیمارستانی و…استفاده می شود.

مزایای به کارگیری ورق های استیل

  • ورق های استیل دارای استقامت بسیار زیادی در مقابل هر نوع اقلیم آب و هوایی دارند که در فصل سرما، سرد و در فصل گرما، گرم هستند و از مشخصه های عمده آن منعطف پذیری آن می باشد.
  • استیل که شکلی بسیار زیبا دارد درخشندگی و سطح کیفی ورق ها سبب مشهوری و محبوبیت آن شده است.
  • از مزایای به کارگیری ورق های استیل می توان به ماندگاری بسیار زیاد آن اشاره نمود.
  • این محصول توانایی بازسازی را همانند سایر فلزات دارد.
  • استقامت بسیار زیادی در برابر دمای زیاد دارد.
استیل فریتی

استیل فریتی

آشنایی با بنگاه ورق های استیل

محفظه مراقبت یا در اصطلاح بنگاه معمولاً نظیر پیرامون خیلی بزرگ بوده که اقسام ورق های استیل با ملاحظه به گونه ای که دارند در بخش های گوناگون آن محافظت می شوند. هر بنگاه نظیر چند سالن بزرگ بوده که اولویت مراقبت اکثراً با اقسام ورق استیل بگیر می باشد‌. هر چند این گونه از ورق ها به آسانی دستخوش خوردگی نمی شوند ولی مطلوب است در محیط های سرپوشیده محفظه مراقبت شوند تا در برابر وضعیت گوناگون آب و هوایی در امان باشند. از سویی محیط باز در انبار استیل هم دست کمی از محیط سر بسته از نظر گستردگی نداشته و حتی امکان دارد بیشتر هم باشد. قطعاً این مبحث در خصوص اقسام ورق مخصوصاً نگیر مبحث زیاد مهمی به شمار نمی آید. وضعیت گوناگون آب و هوایی من جمله برف، باران و… واکنش ویژه ای بر روی ورق استیل نگیر نداشته و صدمه ای بر روی آن ایجاد نخواهد کرد. این گونه ورق ها که به ۳ شکل کویل، شیت برشی و شیت فابریک می باشند در انبار اگرچه درون سوله محافظت شوند با جرثقیل سقفی و اگر در محیط های باز واقع شده باشند با به کارگیری لیفت تراک حمل و ترابری می شوند.

مسئله حائز اهمیت در خصوص بنگاه ورق های استیل وجود بخش هایی برای برشکاری اقسام مختلف این محصولات است. همواره سیستم هایی برای برش این ورق ها که از گونه گیوتینی هستند به دو گونه تسهیم شده که گونه نخست برای برش ورق های باریک و نازک و گونه دوم برای برش اقسام ورق ضخیم و قطور به کار برده می شوند.

سوالات متداول

استنلس استیل در معماری و ساخت و ساز چه کاربردی دارد ؟

در ساختمان های مدرن و پیشرفته از استنلس استیل در طراحی، ساخت نمای بیرونی و سقف پوش استفاده می کنند. زیرا به دلیل اینکه مقاومت این مواد نسبت به خوردگی زیاد بوده و طول ماندگاری آن‌ها بالا می باشد.

کاربرد استنلس استیل در آشپزخانه چیست ؟

از جمله کاربردهای استیل در آشپزخانه می توان اشاره کرد به قاشق، کارد، سینک ظرفشویی و چنگال و بدنه برخی از لوازم آشپزخانه مانند اجاق گاز، یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و…

به کارگیری ورق های استیل در صنایع مختلف چه مزایایی دارد ؟

ورق های استیل دارای استقامت بسیار زیادی در مقابل هر نوع اقلیم آب و هوایی دارند که در فصل سرما، سرد و در فصل گرما، گرم هستند و از مشخصه های عمده آن منعطف پذیری آن می باشد. – استیل که شکلی بسیار زیبا دارد درخشندگی و سطح کیفی ورق ها سبب مشهوری و محبوبیت آن شده است. – از مزایای به کارگیری ورق های استیل می توان به ماندگاری بسیار زیاد آن اشاره نمود. – این محصول توانایی بازسازی را همانند سایر فلزات دارد. – استقامت بسیار زیادی در برابر دمای زیاد دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کاربرد استیل در صنایع مختلف (معماری،پزشکی، دارو سازی و غیره)

  1. احسان عراقی گفت:

    سلام و روز بخیر با تشکر از سایت جامع و مطالب بی نظیرتون ، ما به ورق استیل احتیاج داریم که در برابر گرما و دمای زیاد استقامت زیادی داشته باشد ، پینهاد شما کدوم سری از ورق استیل است ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ممنون از حسن توجه شما ، ورق استیل سری ۵۰۰ به علت دارا بودن مقدار زیاد کروم در مقابل دمای زیاد استقامت خیلی بالایی دارند و میتواند گزینه مناسبی برای کار شما باشد .

    2. زارعی گفت:

      سلام روز بخیر با تشکر از اطلاعات مفید و کاربردی ارائه شده ، در صورت امکان بفرمایید چرا در هنگام اتصال سوزن استینلس استیل ۳۰۴ به قطعه دیگر چسب برروی سوزن حالت شرگی پیدا می کند البته در مقایسه با نمونه خارجی سوزن که مشکلی نداردو غلظت چسب برای هردو نمونه یکسان است؟ آیا به درصد عناصر تشکیل دهنده آنها بستگی دارد؟

  2. میثم والامقام گفت:

    برای ساختمون سازی و معماری چه استیل بهتره ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای کارهای معماری و ساختمان سازی استنلس استیل ۳۰۴ و ۳۰۱۶ و دوپلکس‌های ۲۲۰۵ و ۲۵۰۷ مناسب میباشد .

  3. علیرضا گفت:

    آیا از استنلس استیل سری ۴۰۰ می توان در آشپزخانه های صنعتی و همینطور صنایع ساختمانی استفاده کرد؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استفاده از سری ۴۰۰ ورق های استنلس استیل برای مکان هایی که با آب برخوردی نداشته باشند مناسب است .

  4. پولادی گفت:

    برای کارهایی که دما و گرما بالاست کدوم استیل خوبه

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا توضیح دادیم ورق های استیل سری ۵۰۰ برای این نوع کارها مناسب میباشند

  5. نعیم بحرینی گفت:

    از استیا در معماری چه استفاده ای میشه

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  6. لولایی گفت:

    خواستم تشکر کنم از مقاله های بسیار خوبتون

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز ممنون از حسن نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *