استیل, استیل 310

ورق استیل ۳۱۰ نسوز چیست ؟ لیست قیمت هر کیلو + مشخصات و [تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s]

تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰sویژگی و مشخصات

ورق استیل ۳۱۰ یا ورق استیل نسوز “گرید ۳۱۰” یک فولاد ضد زنگ آستنیتی کربن متوسط است، برای کاربردهای با درجه حرارت بالا مانند قطعات کوره و تجهیزات عملیات حرارتی، در دمای حداکثر ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد در سرویس مداوم و ۱۰۳۵ درجه سانتیگراد در سرویس متناوب استفاده میشود. گرید ۳۱۰S یک نسخه کم کربن از گرید ۳۱۰ است.

ورق استیل ۳۱۰ نسوز چیست ؟

ورق استیل ۳۱۰ هم جوشی است با تلفیقی از خصوصیات فرم پذیری مطلوب و توانایی جوشکاری که مطابق با شرایط، با درجه حرارت بسیار تنظیم گشته است. این نوع استیل در برابر حرارت پیوسته در حداکثر دمای ۱۱۵۰درجه سانتی گراد سبب پایین آمدن گازهای سولفور میشوند.‌ همچنین برای خدمات پی در پی تا حداکثر دمای ۱۰۴۰ درجه سانتی گراد به کار برده میشوند.

بهتر است بدانید که از عمده ترین خصوصیات ورق استیل ۳۱۰، نسوز بودن آن و توانایی به کارگیری آن در درجه حرارت بالا است. به همین علت این نوع استیل به استیل نسوز نیز محبوبیت و شهرت یافته است. این آلیاژ از گونه استیل آستینتی است و دارای خاصیت غیر مغناطیسی میباشد.

موجودی و لیست قیمت ورق ۳۱۰ نگیر مات عرض ۱۵۰۰

 

نوع ورققیمت
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۲ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۳ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۴ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۵ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۶ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۷ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید
ورق ۳۱۰ نگیر مات ۱۰ - ۱۵۰۰x3000تماس بگیرید

 

استیل گرید ۳۱۰ یک فولاد ضد زنگ آستنیتی کربن متوسط است ، برای کاربردهای با درجه حرارت بالا مانند قطعات کوره و تجهیزات عملیات حرارتی. در دمای حداکثر ۱۱۵۰ درجه سانتیگراد  ، و ۱۰۳۵ درجه سانتیگراد  استفاده می شود. گرید ۳۱۰S یک نسخه کم کربن از درجه ۳۱۰ است.  AZOM

Grade 310 is a medium carbon austenitic stainless steel, for high temperature applications such as furnace parts and heat treatment equipment. It is used at temperatures up to 1150°C in continuous service, and 1035°C in intermittent service. Grade 310S is a low carbon version of grade 310.

 

استیل نسوز

مقاومت بالای استیل ۳۱۰ در برابر حرارت

استقامت بالای استیل زنگ نزن ۳۱۰

این نوع استیل از اقسام استیل زنگ نزن میباشد که در مقابل دیگر ورق های استیل از استقامت بسیار زیادی بهره‌مند است و به علت داشتن میزان بسیار کروم در مقابل اکسید شدن و حرارت بسیار پایدار است. ورق استیل ۳۱۰ یا همان ورق استیل نسوز به علت دارا بودن ۱۸ درصد کروم توانایی مقاومت در دمای ۹۰۰ درجه را بدون احتیاج به اکسیداسیون دارند‌. این ورق در سایزهای متنوع نظیر ۲×۱، ۶×۱.۵، ۶×۲ و در قطر های ۰.۳ الی ۱۰۰ میلی‌متر ساخته و به بازار ارائه میشوند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با انواع کاربردها و ویژگی های این نوع ورق آشنا شوید.

استیل نسوز در اقسام متنوع ورق، میلگرد، لوله و توری نسوز مشهور شده که از تلفیق آهن، کربن و مواد هم جوش دیگر ساخته میشود همان گونه که بیان شد این فرآورده صنعتی یکی از اقسام استنلس استیل است که این مجموعه به دلیل دارا بودن عنصر کروم و نیکل در ساخت خود به ویژگی استقامت به زنگ زدگی و حرارت مشهور هستند. مجموعه استیل نسوز و ضد زنگ معمولاً ۶۱ گرید بر اساس معیارهای آمریکایی دارند.

رول استیل 310 نسوز

بارگیری رول استیل ۳۱۰ نسوز

برخی از این گریدها به ۴ طبقه جامع تسهیم میشوند با استعمال نسوز بودن به کار برده میشود. در این گونه از استیل‌ها که مشخصه‌هایی چون زنگ نزن بودن، استقامت سایشی به همراه پایداری نسبت به گرما مورد بحث است برای استعمال‌هایی که خصوصیات نسوز بودن با اهمیت است کروم دست کم ۴ ٪ است و هر چه به سوی استعمال با برتری زنگ‌نزن بودن میرویم دست کم میزان عنصر کروم ۱۱٪ است.

رول استیل ۳۱۰ نسوز

 

ترکیبات شیمیایی ورق استیل ۳۱۰/۳۱۰s

ترکیبات شیمیایی۳۱۰۳۱۰S
کربن۰.۲۵ حداکثر۰.۰۸ حداکثر
منگنز۲.۰۰ حداکثر۲.۰۰ حداکثر
سیلیکن۱.۵۰ حداکثر۱.۵۰ حداکثر
فسفر۰.۰۴۵ حداکثر۰.۰۴۵ حداکثر
گوگرد۰.۰۳۰ حداکثر۰.۰۳۰ حداکثر
کروم۲۴.۰۰ - ۲۶.۰۰۲۴.۰۰ - ۲۶.۰۰
نیکل۱۹.۰۰ - ۲۲.۰۰۱۹.۰۰ - ۲۲.۰۰

ورق استیل 310 نسوز

استیل نسوز – استیل رزاقی

خصوصیات فیزیکی فولاد ضد زنگ فریتیک

خصوصیات فیزیکی فولاد ضد زنگ درجه ۳۱۰ و درجه ۳۱۰S در جدول زیر خلاصه شده است.

 

at Value Unit
تراکم ۸,۰۰۰ Kg/m3
رسانایی الکتریکی ۲۵°C ۱.۲۵ %IACS
مقاومت الکتریکی ۲۵°C ۰.۷۸ Micro ohm.m
مدول الاستیسیته ۲۰°C ۲۰۰ GPa
مدول برشی ۲۰°C ۷۷ GPa
نسبت پواسون ۲۰°C ۰.۳
ذوب رنج ۱۴۰۰-۱۴۵۰ °C
گرمای خاص ۵۰۰ J/kg.°C
نفوذ پذیری مغناطیسی نسبی ۱.۰۲
رسانایی گرمایی ۱۰۰°C ۱۴.۲ W/m.°C
ضریب گسترش ۰-۱۰۰°C ۱۵.۹ /°C
۰-۳۱۵°C ۱۶.۲ /°C
۰-۵۴۰°C ۱۷ /°C

خصوصیات مکانیکی فولاد ضد زنگ درجه ۳۱۰ / ۳۱۰S

خصوصیات مکانیکی فولاد ضد زنگ درجه ۳۱۰ و درجه ۳۱۰S در جدول زیر خلاصه شده است.

 

ویژگی های مکانیکی ۳۱۰/ ۳۱۰S
درجه ۰.۲ ress اثبات استرس MPa (دقیقه)

۲۰۵

مقاومت در برابر کشش MPa (دقیقه)

۵۲۰

طول٪ (دقیقه)

۴۰

سختی (HV) (حداکثر)

۲۲۵

کاربردهای درجه ۳۱۰ / ۳۱۰S فولاد ضد زنگ چیست ؟

استیل ۳۱۰ / ۳۱۰S در احتراق بستر کوره، لوله های تابشی، آویزهای لوله ای برای دیگ‌های بخار تصفیه نفت و بخار، اجزای داخلی مایع سازنده ذغال سنگ، گلدان های سربی، ترموول ها، پیچ های لنگر نسوز، مشعل ها و محفظه های احتراق، دکمه های عقب، صدا خفه کن، پوشش های بازپخت، ساگر، تجهیزات پردازش مواد غذایی، ساختارهای برودتی.

کربن در استیل ۳۱۰ نسوز

بهتر است بدانید مقدار کربن در این دسته تقریباً ۲۰٪ ذکر شده که برای استعمال های زنگ‌نزن این میزان کاهش یافته و بلعکس برای حالاتی که به اقسام گوناگون در بلبرینگ و تجهیزات برش به کار برده می شود میزان آن افزایش می یابد. قیمت استیل نسوز همانند دیگر استیل ها با توجه به قطر و سازنده آن متمایز است.

در سایت های معتبر فروش این گونه استیل می توان قیمت این نوع محصول را با آخرین زمان ادیت شده آن نظاره نمود و نیز برای دیدن افت و خیز نرخ ورق استیل نسوز روی آن کلیک نموده تا افزون بر نگرش خصوصیات آن نمودار بالا و پایین شدن نرخ این فرآورده را مشاهده نمود. در امتداد این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد اقسام‌ این نوع استیل دلایل استحکام این استیل در برابر درجه حرارت بالا، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

لوله استیل نسوز

جوشکاری لوله استیل نسوز

ساخت کوره با استیل ۳۱۰

یکی از کاربردی ترین مواد اولیه ای که در ساخت کوره ها و برای دیگر کاربردهای نسوز استفاده می شود ورق استیل نسوز یا ورق استیل ۳۱۰ می باشد. قیمت این گونه ورق استیل به نسبت دیگر ورق های سری ۳۰۰ بیشتر می باشد که علت آن حضور میزان ۲۴ الی ۲۶ درصد کروم و همچنین میزان ۱۹ الی ۲۲ درصد نیکل در آن می باشد. این نوع آلیاژ همانند چارچوب عمده کوره‌های القایی و یا سینی های جابه‌جایی برای پخت ملاقه ها، چینی ها و دیگ های جابه‌جایی مواد ذوب شده غیر آهنی همانند روی، آلومینیوم و مس مذاب استفاده می شود که عمده ترین مشخصه آن فقدان ترک برداشتن و اکسیداسیون در درجه حرارت بالا و ایجاد استقامت تا دمای ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد می باشد.

در صورت تمایل به دریافت مشاوره جهت لیست قیمت ورق استیل ۳۰۴  و خرید ورق یا رول استیل ۴۳۰ و موجودی انواع ورقهای دکوراتیو  میرور و خشدار می‌توانید از شنبه تا پنجشنبه  با مشاوران ما در استیل رزاقی در تماس باشید

آشنایی با مشخصات ظاهری ورق استیل نسوز ۳۱۰ و ۳۱۰s

در این مبحث قصد داریم درباره اقسام استیل نسوز که تلفیق و سرانجام مشخصه های منحصر به فردی دارند بپردازیم:

استیل آستنیتی یا فولاد ضدزنگ آستنیتی (Austenitic Stainless Steel)

این گونه از استیل ضدزنگ و نسوز از عنصر نیکل بیشتری نسبت به بقیه عناصر برخوردار است، من جمله خصوصیات آن می توان به منعطف پذیری بسیار، استقامت کششی بسیار و استقامت به زنگ زدگی بالا از دیگر انواع آن اشاره نمود. این نوع استیل دربردارنده گرید های سری ۲۰۰ الی ۳۰۰ می باشد و استقامت گرمایشی بالاتری در مقابل گرید های سری ۴۰۰ در دمای بیشتر از ۵۴۰ درجه سانتی گراد را دارد.

استیل آستنیتی

آستنیتی نوعی استیل ضدزنگ و نسوز

استیل مارتنزیتی (Martensitic stainless steel)

یکی دیگر از اقسام استیل نسوز استیل مارتنزیتی است. این مجموعه حاوی سری ۴۰۰ می باشد و در کل عنصر کروم عنصر اساسی این گروه است. در کلیه دمای مغناطیسی موجود می باشند و از ویژگی های شایسته آن می توان به استقامت به سایش، فرم دهی مطلوب و خراش اشاره نمود. این نوع استیل در درجه حرارت بسیار نمی توانند مانند استیل نیمه آستنیتی از خود استقامت نشان دهند و مطلوب نیستند زیرا در درجه حرارت بسیار وضعیت نرمی یا پیر شدگی به دلیل ایجاد بخش آستنیتی متحول گشته است.

استیل مارتنزیتی

استیل مارتنزیتی نوعی استیل نسوز است

استیل فریت

این نوع استیل نسوز نیز دربردارنده  برخی گرید های سری ۴۰۰ می باشد و برای استقامت به زنگ زدگی و پوسته شدن در دمای بسیار مطلوب هستند که این به دلیل توازن میزان کروم و فقدان نمو بخش آستنیتی در درجه حرارت بالا است.

استیل فریتی

ورق فریت

استیل سخت رسوبی

از دیگر اقسام استیل نسوز می توان استیل سخت رسوبی را نام برد. این دسته از استیل خود  شامل ۳ زیر مجموعه می باشد، سختی رسوبی آستنیتی، نیمه آستنیتی، مارجینگ، که اختلاف آن ها در بافتار و سرانجام خصوصیات است. سختی رسوبی آستنیتی شامل حداقل استقامت حرارتی در میان استیل های این مجموعه در دمای پیرامون هستند و در میان آنها نیمه آستنیتی استقامت به گرمای مطلوب تری دارد.

استیل سخت رسوبی

ورق استیل سخت رسوبی

دلیل استقامت استیل نسوز در درجه حرارت بالا

علت استقامت بالای استیل نسوز در درجه حرارت بالا وجود عنصر کروم در ساختار آن است. کروم در محدوده ۱۲٪ تا درجه حرارت ۷۵۰ الی ۸۰۰ درجه، کروم ۱۵ الی ۱۷ ٪ تا ۸۵۰ الی ۱۰۰۰ درجه و میزان ۲۰ الی ۳۰٪ تا ۱۱۰۰ درجه سانتی گراد استقامت در مقابل خوردگی و استقامت گرمایشی را حمایت می کند. به دلیل وجود کروم، استیل نسوز در مقابل خوردگی در درجه حرارت بالا استقامت به سزایی دارند.

به همین علت در محفظه های سمانتاسیون، قطعات آتشکده هایی که در درجه حرارت بالا عمل می کنند، بویلر صنعت نفت و لوله های بخاری استفاده مطلوبی دارند. در این صورت عنصر کروم عمده ترین و اثر بخش ترین عنصر در استیل نسوز به حساب می آید و سبب گیرایی این استیل در صنعت با درجه حرارت بالا شده است.

استیل نسوز

لوله استیل نسوز

با این وجود در بعضی کاربردها مخصوصاً برای استحصال به استقامت بسیار و پایدار نمودن این استیل مقدار کمی از موادی نظیر وانادیوم، آلومینیوم و تنگستن با درصدهای تعیین شده نیز به تلفیق اصلی افزوده شده تا بتواند استقامت در دمای بالای این تلفیق را توسعه بخشد. اما عمده ترین علت استقامت بالای استیل نسوز در مقابل درجه حرارت بالا کروم و نیکل با نسبت های مشخص شده است.

آشنایی با ویژگی های عمده ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰ به علل متعددی که در این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت دارای ویژگی های منحصر به فردی است.

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • مقاومت در مقابل حرارت
  • جوشکاری
  • استقامت در مقابل زنگ زدگی
  • استقامت در مقابل درجه حرارت
  • جوشکاری ورق استیل ۳۱۰
  • اعمال حرارتی ورق استیل ۳۱۰
ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰

مقاومت در برابر خوردگی

درصد بالای کروم و نیکل در این نوع ورق استید افزون بر بالاتر رفتن استقامت در مقابل حرارت و نسوز بودن باعث بالا رفتن استقامت به زنگ زدگی، فرسودگی مخصوصا در پیرامون های نمناک شده است. این نوع ورق در دما محیط در مقابل اسید نیتریک و تا دمای ۴۲۵ درجه در مقابل نیترات ها از استقامت زنگ نزنی مطلوبی برخوردارند.

مقاومت در مقابل حرارت

در صورتی که حرارت به شکل مستمر باشد ورق استیل ۳۱۰ می تواند تا دمای ۱۱۵۰ درجه در مقابل اکسیداسیون و خوردگی مقاوم باشد و چنانچه حرارت متوالی باشد دمای اکسیداسیون بیشتر از ۱۰۴۰ درجه سانتی گراد می باشد. از خصوصیات این آلیاژ استقامت مطلوب در مقابل خستگی گرمایشی و بالا و پایین شدن دما می باشد. در پیرامون هایی که گاز دی اکسید گوگرد در دمای بالا وجود دارد به صورت وسیعی استیل ۳۱۰ به کار برده می شود.

جوشکاری

از دیگر مشخصات استیل ۳۱۰ قابلیت جوشکاری مطلوب آن است. الکترود گرید ۳۱۰s در مجموع برای جوشکاری فیوز پیشنهاد می شود.

ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰

استقامت در مقابل زنگ زدگی

مقدار بسیار کروم و نیکل در این نوع آلیاژ افزون بر بالا بردن استقامت در مقابل درجه حرارت و نسوز بودن باعث ازدیاد استقامت زنگ زدگی مخصوصاً در محیط های نمناک شده است. این نوع استیل در دمای پیرامون در مقابل اسید نیتریک و تا دمای حدود ۴۲۵ درجه در مقابل نیترات ها استقامت زنگ زدگی مطلوبی دارد.

استقامت در مقابل درجه حرارت

یکی از ویژگی های ورق استیل ۳۱۰ استقامت در مقابل درجه حرارت بالا است. در صورتی که حرارت به شکل مستمر باشد می تواند تا دمای حدود ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد در مقابل اکسید شدن و خوردگی استقامت داشته باشد اما اگر این حرارت پی در پی باشد دمای اکسید شدن این استیل حداکثر ۱۰۴۰ درجه می باشد. از دیگر خصوصیات عمده این نوع آلیاژ استقامت مطلوب در مقابل فرسودگی حرارتی و افت و خیز دمایی دارد.

در محیط هایی که گاز دی اکسید گوگرد در درجه حرارت بالا حضور دارد به صورت وسیعی از این نوع استیل استفاده می شود. به دلیل وجود ته نشین کاربید کروم در حدود دمای ۴۲۵ الی ۸۶۰ درجه سانتی گراد، به کارگیری همیشگی از ورق استیل ۳۱۰ پیشنهاد نمی شود ولی گاهی در درجه حرارت های بالا یا پایین این میزان به صورت مطلوبی عمل می کند. در مجموع می توان ذکر نمود که این ورق استیل در دمای ۸۰۰ الی ۹۰۰ درجه سانتی گراد به کار برده می شود.

همواره با هدف دسترسی به بیشترین مقاومت زنگ نزنی، آن را در چارچوب دمایی ۱۰۴۰ الی ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد گرما می دهند و فوری سرد می کنند. این نوع ورق را بعد از ۱۰۰۰ ساعت فعالیت در دمای بالای ۶۵۰ درجه سانتی گراد آنیل می نمایند تا ته نشست ها و کاربیدهای ایجاد شده حل شوند که در این شرایط استقامت به زنگ زدگی و منعطف پذیری آن افزایش می یابد.

جوشکاری ورق استیل ۳۱۰

ویژگی های عمده ورق استیل ۳۱۰ توانایی اجرای کلیه شیوه های جوشکاری را برای آن مهیا نموده است. در مجموع برای جوشکاری فیوز، گرید ۳۱۰S پیشنهاد می شود. همچنین برای جوشکاری گرید ۳۱۰، شیوه جوش ذوبی و یا الکترود ۳۱۰ به کار برده می شود.

اعمال حرارتی ورق استیل ۳۱۰

اعمال حرارتی ورق استیل ۳۱۰

اعمال حرارتی ورق استیل ۳۱۰

همواره به هدف استحصال به بیشترین میزان استقامت زنگ زدگی، آن را در حدود دمایی ۱۱۴۰ الی ۱۱۵۰ درجه سانتی گراد گرما می دهند و سپس فوری سرد می نمایند و نیز این نوع ورق استیل را بعد از ۱۰۰۰ ساعت فعالیت در حداکثر دمای ۶۵۰ باز پخت می نمایند تا بقایا و کاربیدهای ایجاد شده حل شوند که در این شرایط استقامت به زنگ زدگی و منعطف پذیری آن افزایش می یابد.

آشنایی با کاربردهای استیل نسوز

استیل نسوز در چرخ دنده های توربین گازی و بخار، تولید پاتیل های بخار، حرارت دهنده ها، پیچ و مهره های مستحکم در مقابل خزش، محفظه های زیر فشار، کارشناسی راکتور، تولید تانکرهای اعمال حرارتی، لوله های راهنمای بخار، شاسی های واقع شده شمش برای آتشکده های نورد، دیواره درونی آتشکده های مذاب فلزات، چراغ های روغن، ابزارآلات بازسازی روغن، اجزای موتور هواپیما و جت، ابزار آلات پروسه های شیمیایی و جوشکاری به کار برده می شود.

در این مبحث به شناخت استیل نسوز و وارسی اقسام آن و همچنین گریدهای رایج آن پرداختیم تا به اشخاص کمک شده باشد در مقابل خصوصیات مطلوب استیل نسوز که حاوی استقامت بسیار در  وضعیت کاری درجه حرارت بالا، استقامت به دما، پوسته پوسته نشدن، استقامت به گازها، تبخیر آب و استقامت به جاذبه و اصطحکاک است  خصوصیات نامطلوب آن انحصار ارائه، نرخ بیشتر به نسبت استیل غیر نسوز را در بر دارد این فراورده صنعتی را که به اقسام رایج لوله، میله، ورق و توری هستند را بهتر بشناسند.

استیل نسوز

رول استیل نسوز

انواع کاربردهای ورق استیل ۳۱۰

  • ورق استیل ۳۱۰ در مقابل ورق استیل ۳۰۹ درصد کروم و نیکل بیشتری دارد به همین علت استقامت به دما و زنگ زدگی بیشتری دارد.
  • به علت استقامت در مقابل زنگ زدگی معمولاً در به کار گیری محفظه های زیر فشار و حرارت بالا، آوند های جابه‌جایی مواد شیمیایی و همچنین برای صنعت نفت، شیشه و سیمان مطلوب می باشد.
  • از کاربردهای ورق استیل ۳۱۰ می توان به توانایی جوشکاری بالا و مقاومت بسیار مواد در مقابل شکست به علت عملیات تنش ، اشاره نمود.
  • این ورق استیل خواص غیر مغناطیسی ندارد و جز ورق استیل نگیر به شمار می آید.
  • استفاده از این نوع آلیاژ در قطعات کریوژنیک
  • مورد استفاده در محصولات مواد غذایی
  • استعمال ورق استیل ۳۱۰ در آتشکده های مشعل، لوله کشی و بازسازی مجدد
  • مورد استفاده در ماشین آلات معدن
  • به کار گیری این نوع استیل نسوز در کمپانی های فولاد، ابزار آلات ذوب ، ابزار آلات ریخته گری پیوسته
  • از دیگر کاربردهای ورق ۳۱۰ روش های ریکاوری کانالیزور نفت، عود و…
  • مورد استفاده در حفاظ های حرارتی و انعقاد حرارتی، کانال های چراغ، درب ها، رکتوماتور هاو…
  • به کارگیری از این نوع استیل در تولید چراغ ها، زغال سنگ پلاستیکی و رخت آویز لوله
  • استفاده از آن در کانال ها، لوله کشی و محفظه های باد
ورق استیل ۳۱۰

رول استیل ۳۱۰

ویژگی های استیل ۳۱۰ / ۳۱۰S

این گریدها حاوی ۲۵٪ کروم و ۲۰٪ نیکل هستند که باعث می شود در برابر اکسیداسیون و خوردگی بسیار مقاوم باشند. گرید ۳۱۰S بسیار کم کربن است. محتوای زیاد کروم و متوسط نیکل، این فولادها را قادر به کاربرد در کاهش جو گوگرد حاوی H2S می کند. همانطور که در محیط های پتروشیمی وجود دارد، از آنها به طور گسترده ای در جو متوسط استفاده می شود. برای جوهای شدیدتر در برابر کربورزدایی ، باید آلیاژهای دیگری در برابر حرارت انتخاب شوند. درجه ۳۱۰ برای رفع مایع توصیه نمی شود زیرا از شوک حرارتی رنج می برد. این گرید به دلیل سختی و نفوذ پذیری مغناطیسی کم اغلب در کاربردهای برودتی استفاده می شود.

به طور مشترک با سایر فولادهای ضد زنگ آستنیتی، این گریدها با عملیات حرارتی نمی توانند سخت شوند. با کار سرد می توان آنها را سخت کرد، اما این به ندرت انجام می شود.

ورق استیل 310

ورق استیل ۳۱۰ / ۳۱۰S

سوالات متداول

ورق استیل ۳۱۰ نسوز چیست ؟

ورق استیل ۳۱۰ هم جوشی است با تلفیقی از خصوصیات فرم پذیری مطلوب و توانایی جوشکاری که مطابق با شرایط، با درجه حرارت بسیار تنظیم گشته است. این نوع استیل در برابر حرارت پیوسته در حداکثر دمای  ۱۱۵۰درجه سانتی گراد سبب پایین آمدن گاز های سولفور می شوند.‌ نیز برای خدمات پی در پی تا حداکثر دمای ۱۰۴۰ درجه سانتی گراد به کار برده می شوند.

کاربردهای درجه ۳۱۰ / ۳۱۰S فولاد ضد زنگ چیست ؟

استیل ۳۱۰ / ۳۱۰S در احتراق بستر کوره ، لوله های تابشی ، آویزهای لوله ای برای دیگهای بخار تصفیه نفت و بخار ، اجزای داخلی مایع سازنده ذغال سنگ ، گلدان های سربی ، ترموول ها ، پیچ های لنگر نسوز ، مشعل ها و محفظه های احتراق ، دکمه های عقب ، صدا خفه کن ، پوشش های بازپخت ، ساگر ، تجهیزات پردازش مواد غذایی ، ساختارهای برودتی.

کاربرد ورق استیل ۳۱۰ چیست ؟

به علت استقامت در مقابل زنگ زدگی معمولاً در به کار گیری محفظه های زیر فشار و حرارت بالا، آوند های جابه‌جایی مواد شیمیایی و همچنین برای صنعت نفت، شیشه و سیمان مطلوب می باشد. از کاربردهای ورق استیل ۳۱۰ می توان به توانایی جوشکاری بالا و مقاومت بسیار مواد در مقابل شکست به علت عملیات تنش ، اشاره نمود. این ورق استیل خواص غیر مغناطیسی ندارد و جز ورق استیل نگیر به شمار می آید.استفاده از این نوع آلیاژ در قطعات کریوژنیک مورد استفاده در محصولات مواد غذایی . استعمال ورق استیل ۳۱۰ در آتشکده های مشعل، لوله کشی و بازسازی مجدد .

 

منبع : AZOM

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “ورق استیل ۳۱۰ نسوز چیست ؟ لیست قیمت هر کیلو + مشخصات و [تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s]

  1. برهانی گفت:

    سلام روزتون بخیر ، ورق ۳۱۰s برای ساخت و تولید دیگ بخار مناسب هست ؟ شما پیشنهاد میکنید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر دوست عزیز ، بله این نوع ورق استیل بدلیل داشتن مقدار بسیار کرون و نیکل افزون بر بالا بردن استقامت در مقابل درجه حرارت و نسوز بودن باعث ازدیاد استقامت زنگ زدگی مخصوصاً در محیط های نمناک شده است. بنابراین برای تولید دیگ بخار ورق مناسبی است .

  2. متین اشراقی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ورق های گرید ۳۱۰ ساخت ایران هستند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      متاسفانه ورق استیل ۳۱۰ در حال حاضر در ایران تولید نمیشو و ساخت کشورهایی نظیر هند ، چین ، تایوان و روسیه میباشد .

  3. ابراهیم گفت:

    سلام
    تفاوت ورق استیل ۳۱۰ و ۳۱۰sفقط میزان کربن میباشد
    از نظر قیمت یکی است یا متفاوته
    تفوت شرایط کاریشون چیه

  4. شقایق لاری گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۰ کیلویی چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت ورق استیل ۳۱۰ لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

  5. زینب پارسا گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۶ متری چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام قیمت ورق استیل ۳۱۶ لطفا با کارشناسان فروش بازرگانی استیل رزاقی تماس بگیرید .شماره های تماس : ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷

  6. فرزانه فرهمند گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۰ متری چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام قیمت ورق استیل ۳۱۰ لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  7. کیانا باقری گفت:

    قیمت استیل ۳۱۰ چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام و دریافت لیست قیمت استیل ۳۱۰ با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید .

  8. حامد صبایی گفت:

    ورق استیل نسوز کیلویی چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای استعلام قیمت ورق استیل نسوز لطفا با کارشناسان فروش بازرگانی استیل رزاقی تماس بگیرید .شماره های تماس : ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷

  9. حسین قنبری گفت:

    قیمت لوله استیل نسوز ۳۱۰ متری چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع لوله استیل با شماره ای مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید

  10. حکیمی گفت:

    برای ساخت گلدان سربی ورق استیل ۳۱۰ مناسبه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بله همانطور که در بالا در قسمت کاربردهای ورق استیل ۳۱۰ گفته شد برای ساخت گلدانهای سربی این نوع استیل مناسب میباشد .

  11. علی بازیار گفت:

    میزان کربن در ورق استیل نسوز ۳۱۰ چقدره ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد ورق استیل ۳۱۰ یا ورق استیل نسوز “گرید ۳۱۰” یک فولاد ضد زنگ آستنیتی کربن متوسط است .

  12. علیان گفت:

    چرا قیمت ورق استیل نسوز ۳۱۰ از بقیه ورقهای استیل گرونتره ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      همانطور که در بالا گفته شد حضور میزان ۲۴ الی ۲۶ درصد کروم و همچنین میزان ۱۹ الی ۲۲ درصد نیکل در این نوع ورق استیل باعث گرانی این استیل میشود .

  13. مجید حسینی گفت:

    استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s چه تفاوتی با هم دارند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s ذر مثاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  14. بازغی گفت:

    قیمت میلگرد استیل ۳۱۰ کیلویی محاسبه میشه یا متری ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ما در حیطه فروش میلگرد فعالیت نمیکنیم .

  15. حیدر رضایی گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۰ کیلویی چند

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت انواع استیل ۳۱۰ با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  16. محمد مصفا گفت:

    چگالی استیل ۳۱۰ چقدره ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد این موضوع در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  17. عباسی گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۰ کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت انواع ورق استیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید

  18. جعفر غلامی گفت:

    استیل نسوز ۲۰ درصد چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید با سرچ در گوگل در مورد استیل نسوز ۲۰ درصد اطلاعافی کسب نمایید .

  19. مسعود جوادی گفت:

    از ورق استیل نسوز میشه توری تولید کرد ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      استیل نسوز در اقسام متنوع ورق، میلگرد، لوله و توری نسوز مشهور شده .

  20. باراد گفت:

    دمای ذوب استیل نسوز چقدر است ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در مورد دمای ذوب در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  21. بهرام محمدی گفت:

    ورق استیل ۳۱۰ تا چه دمایی میتونه استقامت نشون بده

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در دمای ثابت و بصورت پیوسته می تواند تا دماهای ۱۱۵۰ دزجه سانتی گراد و چنانچه نوسانات دمایی وجود داشته باشد تا ۱۰۴۰ درجه سانتی گراد می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  22. براتی گفت:

    قیمت ضایعات استیل نسوز کیلویی چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر ما فقط در حیطه فروش انواع ورق استیل فعالیت میکنیم .

  23. پیرقاسمی گفت:

    قیمت ورق استیل نسوز چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  24. لنا قرائتی گفت:

    خرید ورق استیل نسوز بصورت آنلاین امکان پذیر هست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاظر بدلیل نوسانات قیمت خرید آنلاین امکان پذیر نیست لطفا برای خرید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  25. بهمنی گفت:

    قیمت ضایعات استیل نسوز کیلویی چنده

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      ما فقط در حوزه فروش ورق استیل فعالیت میکنیم .

  26. باراد قنبری گفت:

    ورق استیل نسوز ۴۸۴۱ موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع ورق استیل لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

  27. رامتین فرهادی گفت:

    ورق استیل ۳۱۰ چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  28. آریا کیانی گفت:

    خرید ورق استیل نسوز از طریق سایتتون امکانپذیر هست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر برای خرید ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  29. مهدی طارمی گفت:

    شما فروش میلگرد استیل ۳۱۰ بصورت آنلاین هم دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      گروه بازرگانی استیل رزاقی فقط در حیطه فروش ورق استیل فعالیت دارد .

  30. برنا حسینی گفت:

    ورق استیل نسوز ۴۸۴۱ عرض ۱/۵ موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع ورق استیل لطفا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

  31. لعیا باقری گفت:

    تفاوت استیل ۳۱۰ و ۳۱۰s در چیست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  32. نادیا نادری گفت:

    استیل ۳۱۰s موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا جهت اطلاع از موجودی انواع ورق استیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  33. باربد جوادی گفت:

    دمای ذوب استیل نسوز چقدر است ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      فولادهای زنگ نزن مانند آلیاژ هستند و دمای ذوب و انجماد آنها مانند عنصر خالص در دمای ثابتی نمی باشد و به ترکیبات شیمیایی فولاد با توجه به محدوده دمایی آن بستگی دارد استفاده نمودن و افزودن ترکیبات آلیاژی از دمای ذوب می کاهد .

  34. قربانی گفت:

    قیمت استیل ۳۱۰ کیلویی چند ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از قیمت انواع ورق استیل لطفا با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  35. نادری گفت:

    خرید ورق استیل نسوز از طریق سایتتون امکان پذیر است ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاضر بدلیل نوسانات قیمت دلار خرید آنلاین امکان پذیر نمیباشد شما برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ورق استیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  36. مختاری گفت:

    قیمت میلگرد استیل ۳۱۰ کیلویی چنده ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      بازرگانی استیل رزاقی فقط در حیطه فروش انواع ورق استیل فعالیت میکند .

  37. آرزو همتی گفت:

    خرید ورق استیل نسوز بصورت آنلاین امکان پذیر هست ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در حال حاضر بدلیل نوسانات قیمت دلار خرید آنلاین امکان پذیر نمیباشد شما برای خرید و اطلاع از قیمت انواع ورق استیل با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید .

  38. تیام گفت:

    قیمت لوله استیل نسوز ۳۱۰ چنده ؟

  39. شکاری گفت:

    ورق استیل نسوز عرض ۲/۵ موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی انواع ورق استیل لطفا با همکاران ما در قسمت فروش تماس بگیرید .

  40. سینا ناصری گفت:

    فروش میلگرد استیل ۳۱۰ بصورت آنلاین دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      خیر بازرگانی استیل رزاقی فقط در حیطه فروش انواع ورق استیل فعالیت میکند .

  41. اطیابی گفت:

    چگالی استیل ۳۱۰ چقدره ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      در این مورد در مقاله فوق بصورت کامل توضیح داده ایم .

  42. صدیقی گفت:

    سلام روزتون بخیر ، ورق ۳۱۰s برای ساخت و تولید دیگ بخار مناسبه ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر دوست عزیز ، بله این نوع ورق استیل بدلیل داشتن مقدار بسیار کرون و نیکل افزون بر بالا بردن استقامت در مقابل درجه حرارت و نسوز بودن باعث ازدیاد استقامت زنگ زدگی مخصوصاً در محیط های نمناک شده است.

  43. پرهامی گفت:

    قیمت ورق استیل ۳۱۰ موجود دارید ؟

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی لطفا با شماره های ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷ تماس بگیرید .

  44. مهدی سلطانی گفت:

    برای تولید دیگ بخار استیل ۳۱۰s خوبه

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام روز بخیر دوست عزیز
      بله همانطور که در بالا گفته شد این نوع ورق استیل بدلیل داشتن مقدار بسیار کرون و نیکل افزون بر بالا بردن استقامت در مقابل درجه حرارت و نسوز بودن باعث ازدیاد استقامت زنگ زدگی مخصوصاً در محیط های نمناک شده است. بنابراین برای تولید دیگ بخار ورق مناسبی است .

  45. نوشین غفاری گفت:

    استیل نسوز چه سایزهایی دارید

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      برای اطلاع از موجودی لطفا با شماره های ۰۹۱۲۱۱۳۵۶۹۰-۰۲۱۳۳۹۲۸۵۸۷ تماس بگیرید .

  46. علیرضا زینعلی گفت:

    ورق استیل نسوز ۴۸۴۱ قیمت کیلویی میگید لطفا

    1. مدیر محتوا گفت:

      سلام وقت بخیر دوست عزیز
      لطفا برای استعلام قیمت و خرید انواع ورق استیل با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *