استیل

کامل ترین نمودار قیمت استیل سال ۱۴۰۲ – ۲۰۲۳

نمودار قیمت استیل

ورق‌های استیل به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، امروزه به‌ عنوان یک کالای استراتژیک و مهم در صنایع بزرگ و زیر مجموعه‌های آنها شناخته می‌شوند. از مهم‌ترین دلایل استفاده از ورق‌های استیل در چنین صنایع حساسی می‌توان به مقاوم‌ بودن آن نسبت به حرارت، کیفیت بالا و طول عمر بسیار زیاد آن اشاره کرد. ازآنجایی‌ که این محصولات در شرکت‌های زیادی در ایران و خارج از آن تولید می‌شوند، همواره بازار خرید آن حساسیت زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است تا قبل از خرید حتماً نمودار قیمت ورق استیل را بررسی کنید. اگر شما نیز قصد خرید ورق‌های استیل را دارید بهتر است تا ادامه مطالب را از دست ندهید تا از نوسانات قیمت این محصول آگاه شوید.

نمودار قیمت ورق استیل سری ۲۰۰ تا ۶۰۰

بهتر است بدانید که ورق‌های استیل در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پترو پالایشی‌ها، تجهیزات پزشکی و موارد دیگر کاربرد دارند. به همین دلیل ظرفیت‌های موجود در ایران به‌ تنهایی نمی‌تواند نیاز بازار را تأمین کند.  ازآنجایی‌ که این محصول اهمیت زیادی در بازار ایران دارد و قیمت آن نیز نسبت به نوسانات دلار بسیار حساس است، قبل از خرید حتماً باید با نمودار قیمت ورق استیل آشنا شوید. علاوه بر نوسانات دلار، سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت نیز می‌تواند بر قیمت این محصول استراتژیک تأثیرگذار باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان خرید انواع ورق استیل همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید

 ۳۳۹۲۸۷۰۳۳۳۹۲۸۷۵۸ | ۳۳۹۲۸۵۸۷


پس اگر قصد خرید ورق استیل را دارید و در زمان خرید، نوسانات دلار زیاد نیست، باز هم نمودار قیمت ورق استیل را بررسی کنید؛ زیرا این مورد نیز می‌تواند بر قیمت نهایی این محصول تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.  همان‌طور که می‌دانید ورق‌های استیل در سری‌ها و گریدهای مختلفی ساخته می‌شوند که هر کدام از این گریدها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند در صنعت موردنظر خود مورداستفاده قرار گیرند. به همین دلیل نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۰ با سری ۲۰۰ و همچنین سایر گریدها کاملاً متفاوت است.

ورق استیل

ورق استیل امروزه تحت عنوان یک کالای استراتژیک و آلیاژی مهم در صنایع بزرگ مادر و زیر مجموعه‌های آن‌ها، شناخته می‌شود، صنایعی هم‌چون نفت‌ و‌ گاز، پتروشیمی و یا پالایشگاه‌ها. مهم‌ترین دلیل استفاده از این آلیاژ در چنین صنایع حساسی، کیفیت بالا، مقاومت و طول عمر مفید است که استفاده از آن را رواج بخشیده است. منبع

برای اینکه به طور کامل با نمودار نوسانات قیمت این ورق‌ها آشنایی پیدا کنید، در ادامه سعی شده است تا قیمت هر گرید به‌صورت تخصصی بررسی شود تا بتوانید با خیال راحت اقدام به خرید نمایید.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۰

قیمت ورق استیل سری ۳۰۰ در سال ۱۴۰۲ – ۲۰۲۳ با نوسانات زیادی همراه بوده است. در ابتدای سال، قیمت این ورق‌ها نسبتاً ثابت بود، اما از اواسط سال، روند افزایشی به خود گرفت و در پایان سال به بالاترین حد خود رسید.

عوامل مختلفی بر قیمت ورق استیل سری ۳۰۰ تأثیرگذار هستند، از جمله قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید، و نوسانات بازار جهانی. در سال ۱۴۰۲، قیمت مواد اولیه، به‌ ویژه قیمت فولاد خام، افزایش یافت. این امر موجب افزایش هزینه‌های تولید ورق استیل سری ۳۰۰ شد و به‌ تبع آن، قیمت این ورق‌ها نیز افزایش یافت.

ورق استیل سری 300

پرفروش‌ترین ورق‌های استیل

بهتر است بدانید که پرفروش‌ترین ورق‌های استیل موجود در بازار می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • ورق استیل ۳۰۴
  • ورق‌های استیل ۳۰۹
  • ورق استیل ۳۱۰
  • ورق استیل ۳۱۶
  • ورق‌های استیل ۳۲۱
  • ورق‌های استیل ۴۳۰

نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۰

در ادامه نمونه‌هایی از قیمت ورق‌های استیل آورده شده است و می‌توان مهم‌ترین آنها که شامل لیست قیمت ورق استنلس‌استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ نگیر است را مشاهده نمایید.

جهت دریافت مشاوره رایگان خرید انواع ورق استیل همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید

 ۳۳۹۲۸۷۰۳۳۳۹۲۸۷۵۸ | ۳۳۹۲۸۵۸۷

نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۴

از آنجایی‌ که در ورق‌های استیل ۳۰۴ از نیکل استفاده شده است، همین عنصر موجب شده است تا این آلیاژ نسبت به خوردگی مقاومت زیادی داشته باشد و همچنین درخشندگی بالاتری به نسبت سایر ورق‌های استیل داشته باشد. این ویژگی موجب شده است تا ورق‌های استیل در ساخت لوازم آشپزخانه مانند سینک‌های ظرف‌شویی و قاشق و چنگال استفاده شوند. به دلیل کاربردهای زیادی که این ورق‌های استیل دارند، طبیعتاً تقاضای آنها نیز در بازار همواره زیاد است و همین تقاضای بالا ممکن است قیمت آن را افزایش دهد. پس حتماً قبل از خرید ورق استیل ۳۰۴، به قیمت آن توجه داشته باشید.

ورق استیل 304

ورق استیل ۳۰۴ با ضخامت یک میلی‌متر در سال گذشته قیمتی حدود ۱۰۰ هزار تومان داشته است که این قیمت مربوط به مردادماه سال ۱۴۰۱ است، اما قیمت آن در مرداد سال ۱۴۰۲ به دلیل نوسانات شدید قیمت ارز افزایش چشمگیری پیدا کرده است و به بیش از ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. این افزایش قیمت نشان می‌دهد که در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد قیمت ورق استیل با ضخامت یک میلیمتر افزایش پیدا کرده است.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۴L با ضخامت ۰.۴ نیز در حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت را در یک سال گذشته تجربه کرده است.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۰۹

قیمت ورق استیل ۳۰۹ در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ تقریباً ۲۳۰-۲۴۰ هزار تومان بوده است که قیمت آن در مرداد سال ۱۴۰۲ تقریباً به ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان رسیده است که افزایش قیمت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی را نیز تجربه کرده است.

از مقایسه افزایش قیمت ورق‌های استیل ۳۰۴ و ۳۰۹ می‌توان به این نتیجه رسید که تنها عامل افزایش قیمت در سال جاری مربوط به نوسانات ارز بوده است و اگر عرضه و تقاضا در هر کدام از این ورق‌ها بیشتر بود، احتمالاً افزایش قیمت‌ها نیز به یک نسبت تغییر نمی‌کرد.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۱۰

نکته جالب‌ توجه در ارتباط با قیمت‌های ورق استیل در سال جاری این است که افزایش قیمت ورق‌های استیل ۳۱۰ نسبت به سال گذشته حدود ۱۵ درصد بوده است. قیمت این ورق‌ها در مرداد سال ۱۴۰۱ حدوداً ۳۹۰ هزار تومان و در مرداد سال ۱۴۰۲ حدوداً ۴۵۰ هزار تومان بوده است. این افزایش قیمت اندک نشان می‌دهد که تقاضا برای ورق استیل ۳۱۰ به نسبت ۳۰۴ و ۳۰۹ پایین‌تر بوده است. البته ترکیب عناصری که در آلیاژهای این استیل به کار می‌روند نیز می‌تواند در قیمت آنها تأثیر داشته باشد.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۱۰ با ضخامت ۳ و سایر ضخامت‌ها نیز تقریباً افزایش قیمت‌های مشابهی را تجربه کرده‌اند.

نمودار قیمت ورق استیل ۳۱۶

ورق‌های استیل ۳۱۶ به نسبت نوع ۳۰۴ مقاومت بالایی دارد و از استحکام بیشتری برخوردار هستند. همچنین از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت این گرید استیل می‌توان به وزن و سایز آن اشاره کرد.

ورق استیل 316

یکی دیگر از پرفروش‌ترین ورق‌های استیل مربوط به نوع ۳۱۶ است. این ورق‌های استیل در مرداد سال ۱۴۰۱ تقریباً ۱۷۰ هزار تومان و در مرداد ۱۴۰۲ حدوداً ۲۵۰ هزار تومان نرخ داشتند. با مقایسه این اعداد می‌توان به این نتیجه رسید که این نوع ورق‌های استیل نیز افزایش قیمت حدود ۵۰ درصدی را تجربه کرده است که نوسانات قیمتی آنها مانند ورق استیل ۳۰۴ و ۳۰۹ بوده است.

همچنین تغییر قیمت نمودار قیمت ورق استیل ۳۱۶L با ضخامت ۱.۵ نیز مانند سایر ضخامت‌ها بوده است.

قیمت ورق‌های استیل ۴۳۰

به‌طورکلی ورق‌های استیل ۴۳۰ دارای کربن پایینی هستند که به دو شکل ظاهری مات و براق تولید می‌شوند که هر کدام از آنها کاربردهای به خصوصی دارند. ورق‌های استیل ۴۳۰ معمولاً از کشورهای تایوان هند چین و روسیه وارد ایران می‌شوند و به دو صورت شیت و رول با عرض‌های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی‌متر و ضخامت‌های ۳ تا ۵۰ میلی‌متر در بازار عرضه می‌شوند. ازآنجایی‌که ورق‌های استیل ۴۳۰ وارداتی هستند، معمولاً به قیمت جهانی در ایران معامله می‌شوند که همین امر می‌تواند بر قیمت نهایی آنها تأثیر زیادی بگذارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان خرید انواع ورق استیل همین الان با کارشناسان ما تماس بگیرید

 ۳۳۹۲۸۷۰۳۳۳۹۲۸۷۵۸ | ۳۳۹۲۸۵۸۷

قیمت انواع ورق استیل در بازار

قیمت انواع ورق استیل در بازار تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت مواد اولیه، هزینه‌های تولید و نوسانات بازار جهانی قرار دارد.

  1. قیمت مواد اولیه از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ورق استیل است. ورق استیل از فولاد خام تولید می‌شود. بنابراین، افزایش قیمت فولاد خام موجب افزایش قیمت ورق استیل نیز می‌شود.
  2. هزینه‌های تولید نیز بر قیمت ورق استیل تأثیرگذار است. هزینه‌های تولید ورق استیل شامل هزینه‌های نیروی کار، انرژی و حمل‌ونقل است. افزایش این هزینه‌ها موجب افزایش قیمت ورق استیل نیز می‌شود.
  3. نوسانات بازار جهانی نیز بر قیمت ورق استیل تأثیرگذار است. ورق استیل یک کالای جهانی است و قیمت آن در بازارهای جهانی تعیین می‌شود. بنابراین، نوسانات قیمت ورق استیل در بازارهای جهانی موجب نوسانات قیمت ورق استیل در بازار داخلی نیز می‌شود.

ورق استیل

راهنمای خرید ورق استیل از بازرگانی رزاقی

برای خرید ورق استیل از بازرگانی رزاقی، می‌توانید به صورت حضوری یا آنلاین اقدام کنید. در صورت خرید حضوری، می‌توانید به دفتر فروش این شرکت در تهران مراجعه کنید و با کارشناسان فروش آن‌ها مشورت کنید.

نتیجه‌گیری

ورق‌های استیل در صنایع مختلفی مانند نفت و گاز، پترو پالایشی‌ها، تجهیزات پزشکی و موارد دیگر کاربرد دارند. به همین دلیل ظرفیت‌های موجود در ایران به‌ تنهایی نمی‌تواند نیاز بازار را تأمین کند. این محصول اهمیت زیادی در بازار ایران دارد و قیمت آن نیز نسبت به نوسانات دلار بسیار حساس است. همچنین سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت نیز می‌تواند بر نمودار قیمت ورق استیل تأثیرگذار باشد. از مقایسه افزایش قیمت ورق‌های استیل ۳۰۴ و ۳۰۹ می‌توان به این نتیجه رسید که تنها عامل افزایش قیمت در سال جاری مربوط به نوسانات ارز بوده است. ورق‌های استیل ۳۱۶ به نسبت استیل ۳۰۴ مقاومت بالایی دارد و از استحکام بیشتری برخوردار هستند. همچنین از مهم‌ترین عوامل مؤثر در قیمت این گرید استیل می‌توان به وزن و سایز آن اشاره کرد. به‌عنوان نکته آخر نیز لازم به ذکر است که ورق‌های استیل ۴۳۰ کاملاً وارداتی هستند و به قیمت واقعی و گاهی بالاتر از نرخ‌های معمول معامله می‌شوند.

سؤالات متداول

قیمت ورق استیل ۳۰۴ چقدر است؟

برای آگاهی از قیمت ورق استیل ۳۰۴ بهتر است تا به نمودار آن توجه کنید؛ زیرا نسبت به نوسانات دلار حساسیت بالایی دارد و ممکن است قیمت آن تغییرات ناگهانی داشته باشد.

چرا قیمت ورق استیل ۳۱۶ نسبت به ورق استیل ۳۰۴ بیشتر است؟

ورق‌های استیل ۳۱۶ به نسبت نوع ۳۰۴ مقاومت بالایی دارند و از استحکام بیشتری برخوردار هستند. همین امر موجب می‌شود تا قیمت بالاتری نیز داشته باشند.

آیا ورق‌های استیل ۴۳۰ وارداتی هستند؟

بله، ورق‌های استیل ۴۳۰ معمولاً از کشورهای تایوان، هند، چین و روسیه، به دو صورت شیت و رول با عرض‌های ۱۰۰، ۱۲۵ و ۱۵۰ سانتی‌متر و ضخامت‌های ۳ تا ۵۰ میلی‌متر وارد بازار می‌شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *